wymiana płynu chłodzącego

Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: grad74 »

No bo jak jeździsz po mieście to nic dziwnego, mi też wskakuje często na 3/4 a nawet ciut więcej w korkach, ale wystarczy że motek ruszy i już mocno leci w dół. Jak w zeszłym sezonie zacząłem jeździć na TA to miałem wrażenie że mam zepsuty termostat i mi silnika nie dogrzewa bo na trasach to wskazówka ledwo sie podnosiła. Ale ktoś mi wytłumaczył że TA ma bardzo dobra chłodzenie i jest liczona z dużym zapasem bilansu cieplnego (podróże po ciepłych krajach kształcą) A skoro ci się wentylator uruchamia to wydaje się wszystko oki. A chłodnica sama sobie zassie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego przy stygnięciu silnika o ile nie masz nieszczelnego korka chłodnicy i podciśnienie gdzieś ucieka. A żeby się tam dostać wystarczy zdjąć prawy przedni boczek.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
ant6
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 849
Rejestracja: 17.03.2013, 20:10
Mój motocykl: nie mam motocykla
Lokalizacja: Wrocław

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: ant6 »

no z tym spadkiem temp. po ruszeniu to tak średnio bo spada do połowy i tak sobie pomyślałem, że pewnie trochę mało płynu jest właśnie w chłodnicy. Muszę sprawdzić. Jakieś tragedii nie ma ale w te upały to dobrze by był chłodzony odpowiednio :-)
If nobody hates you, you're doing something wrong
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: mishieck »

grad74 pisze:Jak w zeszłym sezonie zacząłem jeździć na TA to miałem wrażenie że mam zepsuty termostat i mi silnika nie dogrzewa bo na trasach to wskazówka ledwo sie podnosiła. Ale ktoś mi wytłumaczył że TA ma bardzo dobra chłodzenie i jest liczona z dużym zapasem bilansu cieplnego (podróże po ciepłych krajach kształcą)
Bo pewnie masz :lol: Ja kupiłem porządny termostat do Tico (Vernet za 30-40 zł, nie polecam chińskich/tajwańskich za 15-20 zł) i jest prawidłowo. Trzyma temperaturę w 1/3 skali, szybciej się nagrzewa. Wiatrak włącza się lekko ponad 1/2 skali. Spalanie również spadło po wymianie o ok. 0,5l/100km.
A miejskie legendy dot. chłodzenia trampka/afryk krążą też na tym forum.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: grad74 »

mishieck pisze:
grad74 pisze:Jak w zeszłym sezonie zacząłem jeździć na TA to miałem wrażenie że mam zepsuty termostat i mi silnika nie dogrzewa bo na trasach to wskazówka ledwo sie podnosiła. Ale ktoś mi wytłumaczył że TA ma bardzo dobra chłodzenie i jest liczona z dużym zapasem bilansu cieplnego (podróże po ciepłych krajach kształcą)
Bo pewnie masz :lol: Ja kupiłem porządny termostat do Tico (Vernet za 30-40 zł, nie polecam chińskich/tajwańskich za 15-20 zł) i jest prawidłowo. Trzyma temperaturę w 1/3 skali, szybciej się nagrzewa. Wiatrak włącza się lekko ponad 1/2 skali. Spalanie również spadło po wymianie o ok. 0,5l/100km.
A miejskie legendy dot. chłodzenia trampka/afryk krążą też na tym forum.
Ojj nie wolno tak człowiekowi z nagła "ćwieka" do myślenia zabić :stop: :wink: . Ale fakt skoro mówisz że u Cienbie jest inaczej i jakby bardziej prawidłowo to spróbuję, w kóńcu korek od Tico nie majątek a płyn i tak będę za kilka dni wymieniał. Dzięks.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: mishieck »

Po kupnie termostatu sprawdź go w garnku z wrzatkiem czy się prawidłowo otwiera. Jak masz termometr to profilaktycznie sprawdź temp. otwarcia.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2687
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: grad74 »

No dzięki za podpowiedź , ale na szczęście o tym pamiętałem b wiem że nowe też lubią czasem nie działać. A na korpusie powinny mieć wybite temp otwarcia i w ten sposób można sobie dobrać termostat do swojego układu chłodzenia, mniej lub bardziej czystego.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
mario1225
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 213
Rejestracja: 24.10.2011, 17:45
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Opole

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: mario1225 »

grad74 pisze:Nie miałbym ale najprawdopodobniej będę to i inne rzeczy przy motku robił już na urlopie u rodziców na wsi, tam wiadomo ... i zalpecze warsztatowe lepsze :kolejka:
I weź ze sobą drymelka ,bo będziesz musiał lekko pod szlifować blaszki w termostacie,gdyż inaczej nie schowa Ci się całkiem w obudowę termostatu :thumbsup:
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: wymiana cieczy chlodzącej

Post autor: mishieck »

mario1225 pisze:I weź ze sobą drymelka ,bo będziesz musiał lekko pod szlifować blaszki w termostacie,gdyż inaczej nie schowa Ci się całkiem w obudowę termostatu :thumbsup:
Niekoniecznie, są różne termostaty do Tico - niektóre pasują plug&play
Awatar użytkownika
Darick 81
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 69
Rejestracja: 20.05.2013, 10:38
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Przemyśl

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Darick 81 »

Dzięki opisowi wymiana banalnie prosta, fakt w 650 wystarczy odkręcić i odgiąć plastykową osłonę chłodnicy i ukazuje si korek wlewu chłodnicy, tu się martwiłem,że trzeba będzie pół moto rozkręcać. Reszta jak wyżej, spuszczenie starego płynu przez śrubę spustową w pompie, płukanka wodą, zalanie na bocznej, odpalenie do włączenia wentylatora, dolewka i śmigamy.
lukskywalker5
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 56
Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Żory

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: lukskywalker5 »

Witam,podepne się pod temat z takim pytaniem,można przepłukać chłodnice ,wymienić płyn ,termostat bez wyjmowania chłodnicy z moto, zabieram się za to po raz pierwszy w życiu i niezbyt wiem jak to wszystko zrobić.Pozdro
mishieck
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 532
Rejestracja: 06.06.2011, 10:26
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: O! Pole

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: mishieck »

Nie trzeba ściągać chłodnicy. Więcej się narobisz przy zdejmowaniu owiewek w 650-ce :grin:

Ściągnij owiewki (poszukaj informacji na forum lub w haynesie jak to ściągnąć bez szkód - w 650 jest trochę zabawy). Jak masz gmole to zdejmij - będzie łatwiej. Ściągnij lub zsuń bak. Potem już masz z góry. :grin:
Zdejmij osłonę silnika. Spuszczasz płyn (korek na pompie wody - zaopatrz się w nową podkładkę miedzianą pod korek).
Termostat w 650tce jest z lewej strony - łatwiejszy dostęp niż w 600-tce.
Wyciągasz stary termostat, skręcasz obudowę termostatu, płukasz układ wodą. Spuszczasz wodę, zakładasz nowy termostat, zalewasz nowym płynem.
Składasz całość do kupy.
Płukasz kierownika :drinking: :drinking: :D
lukskywalker5
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 56
Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Żory

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: lukskywalker5 »

Dzięki wielkie jak będę miał problemy to znów sie odezwę :grin:
lukskywalker5
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 56
Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Żory

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: lukskywalker5 »

Jak rozkręcić obudowę termostatu bo nie chce puścić?
lukskywalker5
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 56
Rejestracja: 22.04.2013, 17:48
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Żory

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: lukskywalker5 »

I jak powinna wyglądać obudowa termostatu bo moja jest cała z plastiku a jak zaglądałem na zdjęcia to wygląda inaczej ,nie wiem czy mam jakiś inny czy może ślepne w młodym wieku
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

wita, przykleje sie do tematu dosc rozległego. Jaki płyn do chłodnicy polecacie??? Nie wiem co mam w chlodnicy ale mam za to pusto w zbiorniczku wyrównawczym. I pytanie kolejne bo czytałem rózne opinie na ten temat, czy uzupełniajac plyn do zb. wyr. robi sie proporcje z woda destylowana 50/50??? Tak wyczytalem na forum ale sam nie wiem po co to niby ma słuzyc. Chce obalic ten mit albo to potwierdzic. Ale sodno sprawy brzi jaki stosowac płyn??? :resp:
Awatar użytkownika
Pilgrim
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 137
Rejestracja: 10.07.2013, 12:01
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Warszawa

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Pilgrim »

Rodzaj płynu ma właściwie drugorzędne znaczenie moim zdaniem, chociaż jak już lać to coś "ponad" borygo. Ja leję Castrol Radicool Premix i daje radę.
Co do uzupełniania w zbiorniczku, to pytanie: dlaczego nie masz w nim już płynu? Ja jestem za uzupełnianiem płynu przez korek chłodnicy z całą procedurą nagrzewania silnika.

pzdr.
Honda, głupcze!
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

Pilgrim nie wiem dlaczego, bo sie skonczyl?? chce dolac do zbiornika wyrównawczego płynu.. mialem na minimum w zborniku a teraz juz nic nie ma.. :resp:
Awatar użytkownika
Nadol
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3272
Rejestracja: 11.07.2011, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Marki

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Nadol »

Skoro płyn skończył się w wyrównawczym to najpierw zacznij od sprawdzenia/uzupełnienia w chłodnicy a dopiero potem dolej do wyrównawczego.
Ja tak jak Pilgrim używam Castrol Radicool.
Nadol aka n4d01
srebrna 650, srebrny lub biały kask, WH....
Romet Ogar 200 -> MZ ETZ 150 -> ......... -> Honda XL 650 V

"Samochodem przemieszczasz ciało, motocyklem podróżuje dusza"
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

ok Panowie tak zrobie.....!! :resp:
Tini88
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 58
Rejestracja: 16.03.2014, 17:58
Mój motocykl: XL700V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Tini88 »

Panowie a wiec dolalem brakujecy płyn do zbiorniczka wyrównawczego, było ponizej minimum... Po odpaleniu trampka i rozgrzaniu sie do temperatury nominalnej on dalej sie rozgrzewał, 3/4 tarczy pokazywala wskazówka i właczyl sie wentylator.. wiec to nie to. Rozkreciłem góre aby dostac sie do korka od chlodnicy i zobaczylem to...
https://plus.google.com/photos/10278242 ... 2408290841
iii tooo
https://plus.google.com/photos/10278242 ... 2408290841

Czy to jest przyczyna tego ze motor sie tak szybko grzeje???
Moim zdaniem to stary płyn a na korku osadzil sie taki dziwny jakby smar ( nie wiem jak nazwac ten nalot ) i osad od jakby z wody...nie jestem mechanikiem wiec
podzielcie sie swoim doswiadczeniem. Pozdro :resp:
Ostatnio zmieniony 24.09.2014, 16:19 przez Tini88, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość