wymiana płynu chłodzącego

Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Kristobal »

Może to taka zimowa opcja chłodzenia? Albo metoda na cieknącą pompę. :P
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: old1977 »

najprawdopodobniej z obiegu masz wypiętą lewą chłodnicę tym wężem wraca płyn z lewej chłodnicy do pompy,zobacz czy masz w ogóle lewą chłodnicę,gdyby pompa nie hula to zagotowałby się na bank po 200 km
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
katana
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 02.10.2018, 23:50
Mój motocykl: XL650V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: katana »

old1977 pisze:najprawdopodobniej z obiegu masz wypiętą lewą chłodnicę tym wężem wraca płyn z lewej chłodnicy do pompy,zobacz czy masz w ogóle lewą chłodnicę,gdyby pompa nie hula to zagotowałby się na bank po 200 km
Masz racje coś chłodzić musi skoro tyle przejechałem , mam nadzieje ze tak jak piszesz lewa chłodnica odłączona i chodzi tylko na prawej. Kapać z pompy nic nie kapało a zbiorniczek wyrównawczy był na górnym poziomie.
Więcej zobaczę jak wrócę do domu ale dzieki za podpowiedz bo mnie trochę uspokoiła :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Solidworks »

katana pisze:
old1977 pisze:najprawdopodobniej z obiegu masz wypiętą lewą chłodnicę tym wężem wraca płyn z lewej chłodnicy do pompy,zobacz czy masz w ogóle lewą chłodnicę,gdyby pompa nie hula to zagotowałby się na bank po 200 km
Masz racje coś chłodzić musi skoro tyle przejechałem , mam nadzieje ze tak jak piszesz lewa chłodnica odłączona i chodzi tylko na prawej. Kapać z pompy nic nie kapało a zbiorniczek wyrównawczy był na górnym poziomie.
Więcej zobaczę jak wrócę do domu ale dzieki za podpowiedz bo mnie trochę uspokoiła :)
Masz teraz taka wersję na zimne pory roku, ale tak poważnie to lewe chłodnice są dostępne. Gorzej z prawymi.

Sent from my iPhone using Tapatalk
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: Kristobal »

W topicu 'Termostat i układ chłodzenia' w poście nr 74 zawarłem moją rozkminę o 650ce. Czy ma układ 1 czy 10 chłodnic a pompa jest zatkana, nie ma obiegu wymuszonego. Ona ma wejście i wyjście po jednym wężu. Jak ktoś ją odciął, musiał zrobić obieg naturalny, jaki jest w CO domowym bez pompki. Tylko po co, jak można wstawić tektury w chłodnice?
A zbiornik wyrównawczy może być pełny, gdy chłodnice są puste. Pisałem też o tym, wystarczy poczytać dział.
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: old1977 »

Kristobal pisze:W topicu 'Termostat i układ chłodzenia' w poście nr 74 zawarłem moją rozkminę o 650ce. Czy ma układ 1 czy 10 chłodnic a pompa jest zatkana, nie ma obiegu wymuszonego. Ona ma wejście i wyjście po jednym wężu. Jak ktoś ją odciął, musiał zrobić obieg naturalny, jaki jest w CO domowym bez pompki. Tylko po co, jak można wstawić tektury w chłodnice?
A zbiornik wyrównawczy może być pełny, gdy chłodnice są puste. Pisałem też o tym, wystarczy poczytać dział.
Masz rację,tylko 200km bez chłodzenia żaden silnik nie wytrzymie ,W takim bądź razie to nie jest pompa od TA bo ma 3 wejścia jeśli dobrze widzę na zdjęciu,są 2 węże na dole i trzeci króciec u góry więc,możliwe że ktoś wyrzeźbił pompę od czgoś innego a nie potrzebny króciec zaślepił.Po dokładnijeszych oględzinach wydaje mi się że to jest pompa ZAADOPTOWANA OD 700-SETKI,700-setka ma 3 króćce na pompie,i ten 3 nie potrzebny jest zaślepiony a 2 pozostałe hulają tak ja oryginalna pompa z 2 króćcam,zrób więcej fotek od dołu z przodu.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
katana
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 02.10.2018, 23:50
Mój motocykl: XL650V

Re: wymiana płynu chłodzącego

Post autor: katana »

Witam moto sprawne kolega ma racje pompa od 700 siedzi i chłodzi nawet za dobrze bo podczas weekendowej jazdy kiedy było 24+ to wiązówka niewiele się ruszyła dopiero na światłach dochodziła na środek.
Także trzeba jeździć :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość