Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
-
- naciągacz linek
- Posty: 79
- Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
Ktoś miał może taki przypadek i znalazł na to złoty środek.
Motor kolegi bez zamiłowania do grzebania w smarach.
TA 650, rok 2002. Zakupiony z zębatką zdawczą 16z zabezpieczoną na trzy imbusy (patent na słaby wałek). Wałek w niezłej kondycji, niewidoczne zużycie frezów lecz zębatka zdawcza kołysze się lekko na boki. Wymieniliśmy zębatkę zdawczą na nową Sunstar 15z i zabezpieczenie na tradycyjne Thorgal-a. Kontrola pod pokrywą zz po przejechaniu 400 km, głównie asfaltem i ….. , zabezpieczenie ledwo dychało. Ktoś pisał o dodatkowym zabezpieczeniu pierścieniem segera, ale czy pomoże w tym przypadku? Jeszcze nie kwalifikowałbym tego wałka do klejenia.
Jakaś podpowiedź, pomysł ……..
free image host
Motor kolegi bez zamiłowania do grzebania w smarach.
TA 650, rok 2002. Zakupiony z zębatką zdawczą 16z zabezpieczoną na trzy imbusy (patent na słaby wałek). Wałek w niezłej kondycji, niewidoczne zużycie frezów lecz zębatka zdawcza kołysze się lekko na boki. Wymieniliśmy zębatkę zdawczą na nową Sunstar 15z i zabezpieczenie na tradycyjne Thorgal-a. Kontrola pod pokrywą zz po przejechaniu 400 km, głównie asfaltem i ….. , zabezpieczenie ledwo dychało. Ktoś pisał o dodatkowym zabezpieczeniu pierścieniem segera, ale czy pomoże w tym przypadku? Jeszcze nie kwalifikowałbym tego wałka do klejenia.
Jakaś podpowiedź, pomysł ……..
free image host
- Carson
- wiejski tuningowiec
- Posty: 82
- Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Żary
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
po 400km tak wytarło zabezpieczenie? zębatka dobrą stroną załozona?
-
- naciągacz linek
- Posty: 79
- Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
Dokładnie, po 400 kilometrach, bez szaleństwa, zębatka napisem na zewnątrz
Wielowpust uszkodzony od zewnętrznej strony.
Wielowpust uszkodzony od zewnętrznej strony.
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
Wałek i ZZ klei się w momencie gdy na wałku zdawczym nie ma już "zębów", a takie wałki spotykane są w skatowanych TA, lub z kosmicznym przebiegiem.
Sugeruję zakup i sprawdzenie z innym zabezpieczeniem, może kupiłeś ( kupiliście ) niewłaściwe.
W moim TA również jest wyczuwalny luz "osiowy" ma wałku. Na obecnym napędzie przejechałem już ok 8-9kkm i czegoś takiego nie ma.
Sugeruję zakup i sprawdzenie z innym zabezpieczeniem, może kupiłeś ( kupiliście ) niewłaściwe.
W moim TA również jest wyczuwalny luz "osiowy" ma wałku. Na obecnym napędzie przejechałem już ok 8-9kkm i czegoś takiego nie ma.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
bartekk pisze:Wałek i ZZ klei się w momencie gdy na wałku zdawczym nie ma już "zębów", a takie wałki spotykane są w skatowanych TA, lub z kosmicznym przebiegiem.
Sugeruję zakup i sprawdzenie z innym zabezpieczeniem, może kupiłeś ( kupiliście ) niewłaściwe.
W moim TA również jest wyczuwalny luz "osiowy" ma wałku. Na obecnym napędzie przejechałem już ok 8-9kkm i czegoś takiego nie ma.
hehe.... nie da sie kupić niewłaściwego zabezpieczenia... tzn co... z innego motocykla np. suzuki albo yamaha ?
Skoro u innych takie coś nie występuje proponuje założyć zestaw bez kombinowania z imbusami i innymi magiami. skoro kolega ma dobry wałek to nie rozumie o co sie bać... wszystko sie zużywa i tego nie zatrzymamy.... zębatka na miedzianym + zabezpieczenie + śruby i tyle... zabezpieczenie jest tak wykonane by wytrzymało minimum 1 zmiane zębatek... czyli około 10 tyś
... ze zdjęcia zabezpieczenia wynika że zębatka jest " wypychana" na zęwnątrz.... może faktycznie żle założona zębatka....
-napismi na zewnątrz.... ale którymi napisami.... napisy nie są ważne bo mogą być nawet obrazki ważne by wypust zębatki był na zewnątrz a nie do środka silnika.... czyli do silnika stroną płaską....
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
-
- naciągacz linek
- Posty: 79
- Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
Thorgal nie denerwuj się Twoje zabezpieczenia zz są OK!
Wypust zębatki, napis "SUNSTAR"na zewnątrz, do silnika stroną płaską. Nowa zębatka była założona na pastę miedziankę, śruby na klej niebieski.
Stawiałem motor na centralce, zdemontowałem zabezpieczenie zz i kręciłem kołem, nic szczególnego nie zauważyłem, zębatka zdawcza ustawiała się centralnie z luzem na zabezpieczenie. Nie wiadomo co się dzieje podczas jazdy, gdy jest ona obciążona, już podejrzewałem wahacz, łożyska koła, zębatkę tylną (ma 2-3 mm bicia).
Poco ktoś montował zębatkę z poszerzoną piastą z wielowypustem?, w niej też ścięło śrubki zabezpieczające - powód wymiany zębatki
W mojej PD 06, 96 tkm zabezpieczenie zz wymieniam wraz z zębatką i mogłoby jeszcze posłużyć.
Wypust zębatki, napis "SUNSTAR"na zewnątrz, do silnika stroną płaską. Nowa zębatka była założona na pastę miedziankę, śruby na klej niebieski.
Stawiałem motor na centralce, zdemontowałem zabezpieczenie zz i kręciłem kołem, nic szczególnego nie zauważyłem, zębatka zdawcza ustawiała się centralnie z luzem na zabezpieczenie. Nie wiadomo co się dzieje podczas jazdy, gdy jest ona obciążona, już podejrzewałem wahacz, łożyska koła, zębatkę tylną (ma 2-3 mm bicia).
Poco ktoś montował zębatkę z poszerzoną piastą z wielowypustem?, w niej też ścięło śrubki zabezpieczające - powód wymiany zębatki
W mojej PD 06, 96 tkm zabezpieczenie zz wymieniam wraz z zębatką i mogłoby jeszcze posłużyć.
- Thorgal77
- przycierający rafki
- Posty: 1342
- Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
EEEeeee.... Gdzie tam nerwy..... no co ty.... zastanawiam się tylko.Pyłek pisze:Thorgal nie denerwuj się Twoje zabezpieczenia zz są OK!
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
- cezar
- osiedlowy kaskader
- Posty: 147
- Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
- Mój motocykl: inne endurowate moto
- Lokalizacja: Białystok
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
Może zębatki nie są w osi i kosi łańcuch ?
Czy naciąg jest po obu stronach tak samo ?
Czy naciąg jest po obu stronach tak samo ?
V -strom 650 -2005
-
- naciągacz linek
- Posty: 79
- Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej
Osiowość zębatek ustawiam wstępnie na skali naciągu łańcucha(kontrolując luz łańcucha), następnie kręcąc kołem obserwuję ułożenie łańcucha na zębatce tylnej i dokonuję ewentualnych poprawek.
Ale to b dobra wskazówka, szkoda że nie można zobaczyć co tam dzieje się w czasie jazdy
Thorgal - Dzięki za nowe zabezpieczenie ZZ - otrzymałem je za FREE - to jest możliwe tylko na tym forum
Ale to b dobra wskazówka, szkoda że nie można zobaczyć co tam dzieje się w czasie jazdy
Thorgal - Dzięki za nowe zabezpieczenie ZZ - otrzymałem je za FREE - to jest możliwe tylko na tym forum
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości