Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Pyłek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 79
Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Pyłek »

Ktoś miał może taki przypadek i znalazł na to złoty środek.
Motor kolegi bez zamiłowania do grzebania w smarach.
TA 650, rok 2002. Zakupiony z zębatką zdawczą 16z zabezpieczoną na trzy imbusy (patent na słaby wałek). Wałek w niezłej kondycji, niewidoczne zużycie frezów lecz zębatka zdawcza kołysze się lekko na boki. Wymieniliśmy zębatkę zdawczą na nową Sunstar 15z i zabezpieczenie na tradycyjne Thorgal-a. Kontrola pod pokrywą zz po przejechaniu 400 km, głównie asfaltem i ….. :mouthshut: , zabezpieczenie ledwo dychało. Ktoś pisał o dodatkowym zabezpieczeniu pierścieniem segera, ale czy pomoże w tym przypadku? Jeszcze nie kwalifikowałbym tego wałka do klejenia.
Jakaś podpowiedź, pomysł ……..
Obrazek
free image host
Awatar użytkownika
Carson
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 82
Rejestracja: 03.05.2012, 22:29
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Żary

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Carson »

po 400km tak wytarło zabezpieczenie? zębatka dobrą stroną załozona?
Pyłek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 79
Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Pyłek »

Dokładnie, po 400 kilometrach, bez szaleństwa, zębatka napisem na zewnątrz :thumbsdown:
Wielowpust uszkodzony od zewnętrznej strony.
Awatar użytkownika
bartekk
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1450
Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: wrocław - radwanice

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: bartekk »

Wałek i ZZ klei się w momencie gdy na wałku zdawczym nie ma już "zębów", a takie wałki spotykane są w skatowanych TA, lub z kosmicznym przebiegiem.
Sugeruję zakup i sprawdzenie z innym zabezpieczeniem, może kupiłeś ( kupiliście ) niewłaściwe.
W moim TA również jest wyczuwalny luz "osiowy" ma wałku. Na obecnym napędzie przejechałem już ok 8-9kkm i czegoś takiego nie ma.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Thorgal77 »

bartekk pisze:Wałek i ZZ klei się w momencie gdy na wałku zdawczym nie ma już "zębów", a takie wałki spotykane są w skatowanych TA, lub z kosmicznym przebiegiem.
Sugeruję zakup i sprawdzenie z innym zabezpieczeniem, może kupiłeś ( kupiliście ) niewłaściwe.
W moim TA również jest wyczuwalny luz "osiowy" ma wałku. Na obecnym napędzie przejechałem już ok 8-9kkm i czegoś takiego nie ma.

hehe.... nie da sie kupić niewłaściwego zabezpieczenia... tzn co... z innego motocykla np. suzuki albo yamaha ?
Skoro u innych takie coś nie występuje proponuje założyć zestaw bez kombinowania z imbusami i innymi magiami. skoro kolega ma dobry wałek to nie rozumie o co sie bać... wszystko sie zużywa i tego nie zatrzymamy.... zębatka na miedzianym + zabezpieczenie + śruby i tyle... zabezpieczenie jest tak wykonane by wytrzymało minimum 1 zmiane zębatek... czyli około 10 tyś

... ze zdjęcia zabezpieczenia wynika że zębatka jest " wypychana" na zęwnątrz.... może faktycznie żle założona zębatka....
-napismi na zewnątrz.... ale którymi napisami.... napisy nie są ważne bo mogą być nawet obrazki :) ważne by wypust zębatki był na zewnątrz a nie do środka silnika.... czyli do silnika stroną płaską....
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Pyłek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 79
Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Pyłek »

Thorgal nie denerwuj się Twoje zabezpieczenia zz są OK! :thumbsup:
Wypust zębatki, napis "SUNSTAR"na zewnątrz, do silnika stroną płaską. Nowa zębatka była założona na pastę miedziankę, śruby na klej niebieski.
Stawiałem motor na centralce, zdemontowałem zabezpieczenie zz i kręciłem kołem, nic szczególnego nie zauważyłem, zębatka zdawcza ustawiała się centralnie z luzem na zabezpieczenie. Nie wiadomo co się dzieje podczas jazdy, gdy jest ona obciążona, już podejrzewałem wahacz, łożyska koła, zębatkę tylną (ma 2-3 mm bicia).
Poco ktoś montował zębatkę z poszerzoną piastą z wielowypustem?, w niej też ścięło śrubki zabezpieczające - powód wymiany zębatki :sad:
W mojej PD 06, 96 tkm zabezpieczenie zz wymieniam wraz z zębatką i mogłoby jeszcze posłużyć.
Awatar użytkownika
Thorgal77
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1342
Rejestracja: 20.06.2008, 22:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Hindenburg (Zabrze)

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Thorgal77 »

Pyłek pisze:Thorgal nie denerwuj się Twoje zabezpieczenia zz są OK!
EEEeeee.... Gdzie tam nerwy..... no co ty.... zastanawiam się tylko.
Wymiana uszkodzonych membran gaźnikowych XL600V, XL650, XRV750 RD04, XRV650 RD03 i inne

pancerne mocowania ścienne lub podłogowe do motocykla
viewtopic.php?f=169&t=10135
Częsci motocyklowe
Awatar użytkownika
cezar
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 147
Rejestracja: 16.06.2009, 23:05
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Białystok

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: cezar »

Może zębatki nie są w osi i kosi łańcuch ?
Czy naciąg jest po obu stronach tak samo ?
V -strom 650 -2005
Pyłek
naciągacz linek
naciągacz linek
Posty: 79
Rejestracja: 18.05.2013, 11:43
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Ścinany wielowypust zabezpieczenia zębatki zdawczej

Post autor: Pyłek »

Osiowość zębatek ustawiam wstępnie na skali naciągu łańcucha(kontrolując luz łańcucha), następnie kręcąc kołem obserwuję ułożenie łańcucha na zębatce tylnej i dokonuję ewentualnych poprawek.
Ale to b dobra wskazówka, szkoda że nie można zobaczyć co tam dzieje się w czasie jazdy :egh:

Thorgal - Dzięki za nowe zabezpieczenie ZZ - otrzymałem je za FREE - to jest możliwe tylko na tym forum :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości