Wysokie zuŻycie oleju

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: greentop »

Pacjent to Trampek 650, 2006 rok, przebieg 56.000 mil / 90.000km
Od jakis 600km przy dodaniu gazu zostawia za sobą niebieską chmurę, początkowo niedużą, teraz jest siwo.
Aktualnie zużycie oleju ~0,5l/200km !!

Robilibyście remont silnika (wymiana tłoków i pierścieni, planowanie głowicy - a może coś jeszcze? napiszcie - nie znam się) czy szukalibyście "nowego" (czytaj używanego) pieca?

Jak wysokich kosztów można się spodziewać?

Czy polecilibyście jakieś warsztaty, które mogą się tym zająć i oddać zrobione a nie "zje.ane" - do warsztatu dociągnę, pod warunkiem, że byłby w województwach zachodniopomorskim, lubuskim dolnośląskim lub śląskim
Ostatnio zmieniony 23.04.2018, 20:03 przez wilq.bb, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem tytuł bo, faktycznie aż w oczy gryzł
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Awatar użytkownika
jacoo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1891
Rejestracja: 16.09.2009, 18:11
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Kraków/Zakopane

Re: Wysokie zurzycie oleju

Post autor: jacoo »

Popraw błąd w tytule bo aż razi.
rystakpa.

Jazda na motocyklu jest najprzyjemniejszą rzeczą jaką można robić w ubraniu.
xl600v -->DL650-->XT660Z-->
Obecnie: XL700 VA
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: old1977 »

u mnie ten sam problem się pojawił poszedłem drogą zmiany pieca kupiłem drugiego trampaka po dzwonku prawdopodobnie z małym przebiegiem(subiektywna ocena po organoleptycznych oględzinach) a jak będzie zobaczymy,tu i tu loteria przy czym jak będziesz szukał pieca to postaraj się odpalić silnik jeszcze w ramie,koszt remontu będzie wysoki chyba że pójdziesz na skróty i zaryzykujesz tylko uszczelniacze zaworowe i pierścionki bez ruszania reszty,ale to też loteria może zużycie spadnie a może nie .
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
grad74
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2704
Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Siechnice

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: grad74 »

Tak jak napisał Old, kupno nowego znaczy innego pieca to loteria. Ja bym jednak poszedł w remont. Zakładając że nie będziesz musiał ruszać dołu silnika Remont góry to jakieś 1,5 - 2 tysie. No ale potem wiesz co masz. No i jak chcesz to robić sam to musisz być ogarnięty mechanicznie, bo bez tego koszty wzrosną. Ciężko znaleźć zensowny silnik z rozbitka. Poza tym same uszczelniacze i pierścionki przy takim zużyciu nic nie dadzą. trzeba od razu szlifnąć gniazda i zawory . Nawet nie wiem czy Honda przewidziała nadwymiarowe tłoki? :niewiem:
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).

Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Marcinnn6 »

ja zaryzykowałem i zmieniłem same uszczelniacze zaworowe. W moim poprzednim motocyklu gpz500 taka operacja się powiodła, więc liczę na to że tym razem też będzie ok. Ale u mnie spalanie oleju wynosiło 650ml / 1000km - i to przy ostrzejszej jeździe. Po majówce będę wiedział czy operacja się udała
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: greentop »

Marcinnn6 pisze:ja zaryzykowałem i zmieniłem same uszczelniacze zaworowe. W moim poprzednim motocyklu gpz500 taka operacja się powiodła, więc liczę na to że tym razem też będzie ok. Ale u mnie spalanie oleju wynosiło 650ml / 1000km - i to przy ostrzejszej jeździe. Po majówce będę wiedział czy operacja się udała
Bardzo ciekawa informacja Marcinnn6 - mam wrażenie, że jak silnik pracuje na wolno lub pod niskim obciążeniem, oleju nie spala - dopiero kiedy go obciążę (mocniej odkręcony rolgaz lub wysokie obroty) robi się niebiesko przy wydechu.
Jeżdżąc na 'emeryta' spalanie wciąż rzędu 5,5l, ciecz chłodząca bez ubytków, mocy jakoś nie czuję, żeby ubyło, zawory wciąż mocno słyszę jak pracują (stukają) - gdyby nie ubywający olej i kolor spalin, usterka nie do wyczucia dla kierowcy.
Zawory ustawiane były u mnie jakieś 3-4 tysiące km temu - mechanik wykonujacy ta pracę powiedział, że zawsze jak miał taką robotę luzy były wieksze niż zalecane, a w moim przypadku luzy były mniejsze.
Musiał je więc powiększyć, a nie 'skasować'.

Czekam pilnie na wieści po twoich testach!!
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Marcinnn6 »

Po wymianie uszczelniaczy spalanie oleju spadło z 650ml/1000km do 450ml/1000km - jazda trasa ~ 120km/h - no i off.
Tak więc szału nie ma. Spodziewałem się lepszego wyniku.
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Dalti »

Marcinn6 podzielę się z tobą swoimi spostrzeżeniami na temat spalania oleju :smile: i powiem ci ze zużycie oleju w tramkach jest zależne od stylu jazdy i prędkości . Moj bierze bardzo znikome iloci ,przysłowiowa setkę raz na jakieś 2 mis/1000km. i spalanie w granicach 5.0-5,5 l/100km. Inaczej sprawa sie potoczyła po ostatnim wypadzie z Przemysla do Władysławowa nad morze gdzie na A1 jechałem z prędkością przelotowa 135-152( zegar oszukuje 160 to tak naprawdę 152km/h-gps) i około 6500-7000 obr/min i spalanie wyszło 7,50 l/100 - 240km na baku 18l .(dobrze ze zgasł podczas odpalania na ssanu ) i spalił jedna stronę na autostradzie 800km, jakieś 250ml oleju .

Punkt widzenia zależny od pozycji siedzenia :dupa:
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
Awatar użytkownika
herni74
pałujący w lesie
pałujący w lesie
Posty: 1431
Rejestracja: 19.08.2008, 20:11
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Stalowa Wola/Mielec

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: herni74 »

Mój Trans z 2002r ma przebieg ponad 250tys i na starym silniku chlał straszne ilości oleju ale nic nie stukało i nie pukało w silniku. Wałek zdawczym w przyzwoitym stanie ale ale miał mocno zdupconą głowicę. Sprzedałem go handlarzowi w takim stanie za 500zł. Handlarz wpakował swoja górę w mój dół i maszyna żyje i ma się bardzo dobrze! (dzwoniłem z ciekawości ) A jak kupiłem silnik używany za 1400zł z 2005r z przebiegiem 40 tys . Mój nowo nabyty silnik oleju nie pobiera ani grama!! i nie słuchaj bajek ,że każdy bierze! Dobry silnik oleju nie będzie chlał oleju!! Aha , ale jak Trans chla olej to ma przebieg grubo ponad 180 tys. a nie 80tys :lol: :lol:
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: długi »

Andrzej(old1977)który wypowiadał się już w tym wątku,kupił rozbitka,wymienił silnik i dobrze trafił,bo nie bierze mu ani grama oleju.Jak piszą przedmówcy-dobry silnik oleju nie bierze....nie to co mój....
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Awatar użytkownika
meny72
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 117
Rejestracja: 10.04.2016, 08:59
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Barczewo

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: meny72 »

Dalti pisze:Marcinn6 podzielę się z tobą swoimi spostrzeżeniami na temat spalania oleju :smile: i powiem ci ze zużycie oleju w tramkach jest zależne od stylu jazdy i prędkości . Moj bierze bardzo znikome iloci ,przysłowiowa setkę raz na jakieś 2 mis/1000km. i spalanie w granicach 5.0-5,5 l/100km. Inaczej sprawa sie potoczyła po ostatnim wypadzie z Przemysla do Władysławowa nad morze gdzie na A1 jechałem z prędkością przelotowa 135-152( zegar oszukuje 160 to tak naprawdę 152km/h-gps) i około 6500-7000 obr/min i spalanie wyszło 7,50 l/100 - 240km na baku 18l .(dobrze ze zgasł podczas odpalania na ssanu ) i spalił jedna stronę na autostradzie 800km, jakieś 250ml oleju .

Punkt widzenia zależny od pozycji siedzenia :dupa:
Zgadzam sie w 100% z Toba ,a pierdolenie ze jak bierze olej to ma 180k.km. przebiegu pisza "fachowcy" od letniego wypasu bydla...
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: długi »

Meny,ja też się zgadzam,że jak bierze olej,to w cale nie musi mieć 180tyś. nalatane.Wszystko zależy od użytkowania i dbania o silnik,ale nie ma czegoś takiego,że bierze olej bo "ten typ tak ma".Zdrowy silnik nie bierze oleju i już,a to czy akceptujemy ilość dolewanej oliwy to już sprawa indywidualna.Śmieszne jest jak ktoś się podbudowuje tym,że jak komuś innemu bierze olej i oszukuje siebie i innych że tak ma być,to tak jest i koniec :lol:
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Marcinnn6 »

Dalti ja wiem, że jak jade po emerycku to mniej pali oleju a jak mu daje w palnik to pali więcej. Sprawdzone.
Tak czy inaczej wyciągam piec z ramy i będe patrzył co tam się odjebało, tylko szkoda że nie dotrwał do końca sezonu,..
Awatar użytkownika
Dalti
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 512
Rejestracja: 12.05.2013, 18:16
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Dalti »

Marcinnn6 pisze:Dalti ja wiem, że jak jade po emerycku to mniej pali oleju a jak mu daje w palnik to pali więcej. Sprawdzone.
Tak czy inaczej wyciągam piec z ramy i będe patrzył co tam się odjebało, tylko szkoda że nie dotrwał do końca sezonu,..
Wiem wiem .ja tak tylko podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami i dla uświadomienia ze to nie perpetuumMobile biorąc pod uwagę ze mam zdrowy piec.
Krasna poczeka. :grin:

Panowie bez obrazy,żeby rozpędzić tą japońska WSKke (PD10) do 140km/h przez dłuższy czas na fabrycznym napędzie to musisz mieć takie obroty jak wyżej pisałem i bajką jest wtedy to ,ze mu oliwy nie bierze.

Nie mówiąc już o rzeźbieniu skrzyni biegów 1-2 off-rod do którego ten motocykl nie był stworzony .
Jak trzeba to oddam 0RhD+
50,rs125,dt,cbf600,XL600V,TT600R,530EXC,EXC250 2T...
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Marcinnn6 »

Dalti pisze:
Nie mówiąc już o rzeźbieniu skrzyni biegów 1-2 off-rod do którego ten motocykl nie był stworzony .
święta prawda

u mnie piec juz na stole. wkładam nowe pierścionki, uszczelniacze, oczywiście wszystkie uszczelki. Tłoki i cylindry - używane od trampka kumpla. Ale w duuużo lepszym stanie niz moje.
Głowice są ok, oczyścić z nagaru, dotrzeć i myślę, że trampek będzie prawie jak nowy :smile: Już tyle kasy w niego wpakowałem że jednak szkoda mi się z nim rozstać. Zobaczę.
Awatar użytkownika
szymon.c
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 145
Rejestracja: 01.09.2015, 02:37
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: szymon.c »

Sprawdziłeś "owalność" nowych "starych" cylindrów? Wymiana samych pierścieni nie jest zgodna ze sztuką. Nowy pierścień powinien stykać się na całym obwodzie z gładzią cylindra, jak w cylindrze jest minimalne jajo to pierścień znacznie szybciej się zużyje w wyniku styku punktowego z gładzią, w efekcie czego przerwa na pierścieniu się powiększy i po niedługim czasie będzie podobnie.

Przy "zabieleniu" głowic i komplecie nowych uszczelek, i nakładzie pracy na składanie lepiej lepiej zrobić raz a porządnie.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: Marcinnn6 »

taa, wszystko jest sprawdzone. "Nowe" cylindry są eleganckie. Wałek zdawczy z tego silnika jest idealny, też chciałem odkupić od kumpla ale nie chce sprzedać. W naprawie pomaga mi osoba ogarnięta mechanicznie, bo sam to bym się tego nie podjął
Awatar użytkownika
greentop
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 134
Rejestracja: 06.02.2012, 09:23
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: FSW

Re: Wysokie zuŻycie oleju

Post autor: greentop »

greentop pisze:Pacjent to Trampek 650, 2006 rok, przebieg 56.000 mil / 90.000km
Od jakis 600km przy dodaniu gazu zostawia za sobą niebieską chmurę, początkowo niedużą, teraz jest siwo.
Aktualnie zużycie oleju ~0,5l/200km !!
Wyszło jak wyszło, czyli kupiłem używany silnik, jak zwykle 34kkm i wszystko jak nowe, ale nie do końca okazał się taki jak opisywany (zdechnięte sprzęgło i inne skromne braki)
Przy pomocy Łukasza Krop :thanks: silnik został wymieniony, sprzęgło podmienione ze starego silnika, gaźniki po prostu przełożone i finalnie sprzęt odrzył.

Mineło 3 miesiące, przejechane niecałe 2000km, trasy do 120kmh, poza czarnym uzbierało się spokojnie z 400km - silnik działa jak należy, brak zużycia oleju, nic się nie odkręcilo.

Podsumowując - operacja udana, chirurg główny Krop - :thanks: + ja jako asystent
Daelim VT125 (3kkm) -> DL650AK8 (12kkm) -> TA650 (7kkm+2kkm+1kkm+2kkm+5kkm+(3kkm)=20kkm) -> 790ADV (7kkm)
Niech pan powie co ma pan zamiar powiedzieć bo chciałbym powiedzieć odwrotnie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość