Trudno złapać luz
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Trudno złapać luz
Witam, pytanie szczególnie do posiadających TA 700, chyba że w 600 i 650 jest podobnie.
Bardzo trudno wrzucić luz z 1 na 2 lub 2 na 1. Muszę bardzo delikatnie i precyzyjnie to robić aby się udało.
Czy ten typ tak ma, czy można to poprawić jakoś ?
W Cebuli nie było tego problemu.
Bardzo trudno wrzucić luz z 1 na 2 lub 2 na 1. Muszę bardzo delikatnie i precyzyjnie to robić aby się udało.
Czy ten typ tak ma, czy można to poprawić jakoś ?
W Cebuli nie było tego problemu.
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
- bartekk
- pałujący w lesie
- Posty: 1450
- Rejestracja: 28.10.2011, 07:54
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: wrocław - radwanice
Re: Trudno złapać luz
W mojej 600 nie mam z tym problemu... Powoziłem kilka razy 650 i 700, nie zauważyłem problemów.
W życiu są rzeczy ważne i .... ważniejsze.
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Trudno złapać luz
A nie masz za "luźnej" linki sprzęgła?
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
- tomekpe
- młody podróżnik
- Posty: 2476
- Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
- Mój motocykl: XL650V
- Lokalizacja: Milanówek
Re: Trudno złapać luz
Taki objaw miałem w wyeksploatowanych maszynach podczas kursu na prawko. W moim TA650 tak nie ma, nie słyszałem też o takim problemie.
Wskazówka z kursu, którą wtedy dostałem i może doraźnie pomoże - wbij bieg nr dwa, połóż nogę lużno na dźwigni, bez naciskania i przegazuj lekko - bieg sam zeskoczy na luz.
Wskazówka z kursu, którą wtedy dostałem i może doraźnie pomoże - wbij bieg nr dwa, połóż nogę lużno na dźwigni, bez naciskania i przegazuj lekko - bieg sam zeskoczy na luz.
Transalp '02 od '10
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
2011 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=8361
2012 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=10940
2013 - http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=42&t=15543
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Trudno złapać luz
Nie podejrzewam, wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie i bezproblemowo. Jest tylko jakby "za mało miejsca" na luz.grad74 pisze:A nie masz za "luźnej" linki sprzęgła?
Może marudzę, a to kwestia przyzwyczajenia
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Trudno złapać luz
Tutaj nie ma niczego do podejrzewania tylko należy sprawdzić jaki jest luz na klamce od sprzęgła. Jeśli jest za duży luz to będzie problem z biegami. Sprzęgło nie rozłącza wtedy dobrze skrzyni biegów od silnika i dlatego jest problem na postoju z biegami. W czasie jazdy biegi pracują lżej, w górę da się zmieniać biegi bez użycia sprzęgła (płynnie, bez szarpnięć), więc może dlatego wydaje Ci się, że jest OK, bo inne biegi wchodzą dobrze. Prawidłową pracę sprzęgła można ocenić właśnie po wrzucaniu 1 biegu z luzu lub luzu z 1 biegu lub 2 biegu.
W moim TA650 oraz TA700 znajomego biegi chodzą jak... w Hondzie , płynnie, delikatnie, miękko. Szwagier, który ma DL650 po przejażdżce na moim TA650 stwierdził, że biegi wskakują same, nie to co u niego w DL, czyli z dużym oporem.
W moim TA650 oraz TA700 znajomego biegi chodzą jak... w Hondzie , płynnie, delikatnie, miękko. Szwagier, który ma DL650 po przejażdżce na moim TA650 stwierdził, że biegi wskakują same, nie to co u niego w DL, czyli z dużym oporem.
Ostatnio zmieniony 04.01.2018, 21:12 przez Pawel, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Trudno złapać luz
Dzięki Paweł za konkretna poradę - jak już będę mógł, sprawdzę i dam znać.
Ostatnio zmieniony 04.01.2018, 15:14 przez Tomek70, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Trudno złapać luz
Pamiętaj o tym, że mały luz na klamce sprzęgła musi być, tylko nie taki na 1/3 skoku klamki lub większy .
Ostatnio zmieniony 04.01.2018, 21:10 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Trudno złapać luz
U mnie przed wymiana sprzęgła to była norma, po wymianie lekko się poprawiło. Jak wymieniłem linkę i wreszcie mogłem ją porządnie wyregulować problem zniknął, ale czasem powraca... Mój Trampiszon sporo pije oleju i jak ma mniej to właśnie tak to sygnalizuje
Life is brutal and full of zasadzkas...
Life is brutal and full of zasadzkas...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- grad74
- swobodny rider
- Posty: 2704
- Rejestracja: 23.06.2012, 07:09
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Trudno złapać luz
O! A to jest akurat ciekawe . Powaga, o tym bym nie pomyślał a może to polegać na prawdzie.
Honda TransalpPD10-99r, Honda Revere RC33-96r, Honda Nx125-99r, SHL M11-62r, WSK Garbuska-68r,Skuterek Motobi 50 z Hondowskim silniczkiem ;).
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
Gdyby Transalp kardan miał, ideałem by się zwał :)
-
- łamacz szprych
- Posty: 732
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Trudno złapać luz
Clutch lever freeplay 10 to 20 mmPawel pisze:Pamiętaj o tym, że mały luz na klamce sprzęgła musi być, tylko nie taki na 1/3 skoku klamki lub większy .
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Trudno złapać luz
Dodam tylko, że ten luz 10-20mm mierzony jest oczywiście na samym końcu klamki sprzęgła.
- capri
- wypruwacz wydechów
- Posty: 1129
- Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Piaseczno
- Kontakt:
Re: Trudno złapać luz
Oryginalnej...
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
https://www.facebook.com/MPK24pl
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Trudno złapać luz
Wczoraj sprawdziłem. Linka była napięta, na klamce zero luzu. Poluzowałem przy klamce na maxa. Luz się zwiększył, linka dość luźna przy korpusie sprzęgła, ale minimalne naciśniecie klamki powoduje już ruch dźwigni sprzęgła. Czy tak powinno być ? Czy ruch dźwigni sprzęgła (przy korpusie) powinien wystąpić dopiero po osiągnięciu luzu na klamce (10-20 mm) ?
Czy łatwo złapać luz nie sprawdziłem jeszcze, gdyż motocykl jest w fazie snu, a akumulator się grzeje w domu
Czy łatwo złapać luz nie sprawdziłem jeszcze, gdyż motocykl jest w fazie snu, a akumulator się grzeje w domu
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Trudno złapać luz
Tak jak napisano wyżej, oryginalna klamka sprzęgła ma mieć luz 10-20mm na samym końcu. Ruszanie w tym zakresie klamką powinno powodować napinanie się linki, ale nie może powodować ruchu dźwigni sprzęgła przy silniku. Dopiero przy mocniejszym wciskaniu klamki (większym niż ustawiony luz) ma się ruszać dźwignia przy silniku.
Re: Trudno złapać luz
Dźwignia w deklu może sie ruszać, czemu nie. Ważne żeby "grzybek" w deklu nie oddziaływał siłą wysprzęglającą na sprzęgło
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Trudno złapać luz
Racja, to właśnie miałem na myśli. Pomimo dobrych intencji trochę źle napisałem.
EDIT:
Napiszę jeszcze raz poprawnie, żeby nie wprowadzać w błąd. Więc: ruch klamką sprzęgła w zakresie ustawionego luzu powinien napinać linkę i trochę poruszać dźwignią sprzęgła w silniku do momentu poczucia oporu na klamce. Dalsze wciskanie klamki po wyczuciu oporu powoduje już pracę sprzęgła.
EDIT:
Napiszę jeszcze raz poprawnie, żeby nie wprowadzać w błąd. Więc: ruch klamką sprzęgła w zakresie ustawionego luzu powinien napinać linkę i trochę poruszać dźwignią sprzęgła w silniku do momentu poczucia oporu na klamce. Dalsze wciskanie klamki po wyczuciu oporu powoduje już pracę sprzęgła.
Ostatnio zmieniony 05.01.2018, 13:07 przez Pawel, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Trudno złapać luz
No i dźwignia w deklu troszkę się rusza - własnie tyle co napięcie linki - dopiero później zaczyna wyprzęgać.
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
-
- czyściciel nagaru
- Posty: 506
- Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Trudno złapać luz
Tak właśnie ma być .
- Tomek70
- wiejski tuningowiec
- Posty: 101
- Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
- Mój motocykl: XL700V
- Lokalizacja: WPL :)
Re: Trudno złapać luz
Witam, w sobotę odpaliłem i pojeździłem troszkę po okolicach. Sprawdziłem luz i jest już dużo lepiej. Przyczyną była zbyt naciągnięta linka sprzęgła - tak jak doradzaliście. Dzięki
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Tomek
RD15
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość