Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
klamot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 30.06.2013, 01:58
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: klamot »

Uszczelek nie dawałem nowych, przed założeniem kolektorów odpaliłem i wycieku nie było. Po odpaleniu cieknie pomiędzy kolektorem a głowicą i kopci strasznie tak jakby spalał olej w komorze spalania.
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2518
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Artek »

Jak puszcza uszczelka niespalone paliwo, to po rozgrzaniu silnika kolektor je przepala i stąd ten dym.
Wymień uszczelki. Jeśli silnik pracuje prawidłowo to przejedź się nim porządnie.
Dominator.
klamot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 30.06.2013, 01:58
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: klamot »

Ale ten dym to ewidentnie spalany olej. Być może przyczyna tkwi w odmie bo założyłem pokrywę zaworów od 600tki, a tam konstrukcyjnie może być inaczej rozwiązane
Awatar użytkownika
Fihu
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 330
Rejestracja: 21.02.2013, 20:13
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Fihu »

Kóraś pokrywa (może obydwie) się różnią, nawet od NTV jest inna niż w 650 (chyba bez odmy).

Zdejmij kolektory i sprzwdź czy olej bierze udział w spalaniu w komorze spalania, czy cieknie na rozgrzany kolektor i stąd bierze się opisany przez Ciebie dym
RD03 + XL 250 S
Lecz ja na moim kutrze sam sobie sterem wędkarzem i rybą
klamot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 30.06.2013, 01:58
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: klamot »

Problem rozwiązany. Przyczyną to inna budowa pokrywy zaworów, (ja wymieniłem tylko na drugim cylindrze). W 650 jest zaworek połączony z kanałem biegnącym w lewy dolny róg pokrywy, i łączący się z taką wystającą rurką z gumową uszczelką w głowicy. W 600 tego nie ma.
Morswin
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2011, 21:34
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Morswin »

Witam. Czy może ktoś wie napewno z jakiej Afryki kolanka pasują i czy napewno nie trzeba nic przerabiać ?
Awatar użytkownika
zimny
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2924
Rejestracja: 28.08.2010, 08:30
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Garwolin

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: zimny »

Morswin pisze:Witam. Czy może ktoś wie napewno z jakiej Afryki kolanka pasują i czy napewno nie trzeba nic przerabiać ?
Jeśli to tylko z RD03. A co do przeróbki to nie jestem pewien jak to pasuje..
Trampkarz emeryt.
DL1000 AL8
Morswin
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 30.12.2011, 21:34
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Morswin »

Dzięki. Często pada podpowiedź o kolankach z Afryki ale nie natrafiłem na żadne konkrety.
LAPA_PD06
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 135
Rejestracja: 18.06.2008, 22:00
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: LAPA_PD06 »

Jeśli chodzi olej w filtrze itp nie czytalem calosci to ja mialem w swoim tak dekiel mial odpowietrzenie blisko lancucha i walka rozrzadu i ciągnął olej w sumie siła odsrodkowa bo caly czas pchał sie na odme tak mialem ja :sad:
Transalp 600/650 96R HONDA ST 1100 98R HONDA VARADERO SD02 LIMITED EDITION z prawdą jest jak z dupą ,każdy ma swoją !!!!!!!!
klamot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 30.06.2013, 01:58
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: klamot »

Witam.
Stary poczciwy trampina swap przeszedł pomyślnie. Wszystko robione tak jak koledzy pisali. Tylko musiałem dopasować pompę wody od 600. Kolektor pocięty i pospawany, ma lekkie przedmuchy ale będzie zimową porą wymieniony na od 650 lub africi. Ogólnie lata jak zły, kilka niuansów do ogarnięcia jak synchronizacja gaźników, bo strasznie strzela z wydechu, i ciężko pali na ssaniu, muszę pomagać manetką.
pakmen69
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 25.01.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: pakmen69 »

witam. kupiłem trampka po przeszczepie 600/650. gazniki z airboxem byly marnie polaczone wiec postanowilem zrobić to jak należy.
przy dokładniejszych ogledzinach i ściągnieciu zbiornika okazało ze na gażniku śą kroćce ktore nie są ani zaślepione ani tez nigdzie połączone??
odmy na pokrywach zaworow tak samo.

jedyne co znalazłem na forum i jest u mnie ok to zaślepiony przewod podciśnienia na jednym gażniku .

pomóżcie co gdzie i jak połączyc bo jest zagrycha:)
jesli ktoś zna temat to moge podesłać zdjecia na mail o które króćce chodzi
pozdro
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Next22 »

pakmen69 pisze:witam. kupiłem trampka po przeszczepie 600/650. gazniki z airboxem byly marnie polaczone wiec postanowilem zrobić to jak należy.
przy dokładniejszych ogledzinach i ściągnieciu zbiornika okazało ze na gażniku śą kroćce ktore nie są ani zaślepione ani tez nigdzie połączone??
odmy na pokrywach zaworow tak samo.

jedyne co znalazłem na forum i jest u mnie ok to zaślepiony przewod podciśnienia na jednym gażniku .

pomóżcie co gdzie i jak połączyc bo jest zagrycha:)
jesli ktoś zna temat to moge podesłać zdjecia na mail o które króćce chodzi
pozdro
Z gaźnika :
odpowietrzenie - idzie poziomo pod siedzenie wzdłuż wiązki nie zaślepione i tak ma być
spuszczanie paliwa -- wisi pod motor nie zaślepione i tak ma być
odmy na pokrywach zaworów = powinna być jedna w xl6000 ? nie pamiętam? drugą zaślepić
pierwsza połączona do airbox-a
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
pakmen69
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 25.01.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: pakmen69 »

Witam Next22 odpowietrzenie to które krocce bo mam na gaznikach po 2 szt jedne metalowe a drugie z plastiku które się okrecaja.
Odmy są po jednej na każdy garnek . nie wiem jak było w 600 ale w airbox nie ma wlotow do tych kroccy będę musiał coś dorobić
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Next22 »

pakmen69 pisze:Witam Next22 odpowietrzenie to które krocce bo mam na gaznikach po 2 szt jedne metalowe a drugie z plastiku które się okrecaja.
Odmy są po jednej na każdy garnek . nie wiem jak było w 600 ale w airbox nie ma wlotow do tych kroccy będę musiał coś dorobić
A to plastikowe to nie jest czasem miejsce na linke sania ?
ściągnij serwis manual tam to jest rozrysowane
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
pakmen69
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 25.01.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: pakmen69 »

linka jest podłaczona wiec to odpada.
serwisówka jest od 600 lub 650 a ty mamy o tyle trudniej że to jest "mieszaniec" i występuja tu niestandardowe metody tj zaślepienie któregoś przewodu itp
podaj mi mail to wysle Ci zdjecia z tematem/
klamot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 30.06.2013, 01:58
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: klamot »

Panowie jak wasze swapy trzymają temperaturę? Ja do silnika 650 wcisnąłem po lekkich modyfikacjach pompę wody od 600 i przy temperaturze +5,10 st kiedy jeździłem w terenie często mi się załączał wiatrak chłodnicy, termostat mam od tico temp. otwarcia 82 st, czy tak ma być?
pakmen69
Czytacz
Czytacz
Posty: 5
Rejestracja: 25.01.2016, 21:27
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: pakmen69 »

klamot pisze:Panowie jak wasze swapy trzymają temperaturę? Ja do silnika 650 wcisnąłem po lekkich modyfikacjach pompę wody od 600 i przy temperaturze +5,10 st kiedy jeździłem w terenie często mi się załączał wiatrak chłodnicy, termostat mam od tico temp. otwarcia 82 st, czy tak ma być?
może problem z czujnikiem temperatury? u mnie sie załaczy zazwyczaj jak stoje i jest gara na dworze:)
klamot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 30.06.2013, 01:58
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: klamot »

Podczas jazdy temp to 1/4 wskaźnika trochę poniżej, W terenie załącza się powyżej 1/2 wskaźnika. Może jest problem z pompą w top może jest mniej wydajna, tak myślę?
maciek-zz
Czytacz
Czytacz
Posty: 1
Rejestracja: 01.02.2017, 13:05
Mój motocykl: XL600V

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: maciek-zz »

Z góry przepraszam że się bez przywitania wtryniam i w stary temat ładuje :)

-Kupiłem jakiś czas temu takiego kundelka za garść bździ wrzucam zdjęcie jaką ciekawostkę:

https://zapodaj.net/c625c322e3a9b.jpg.html

Może ktoś rozpozna swoje dzieło ;)

Gdy go kupiłem był bardzo zabiedzony a ja wybieram się w daleką podróż więc wziąłem się za gruntowną naprawę wszystkiego...

https://zapodaj.net/2cfaa36aea4c7.jpg.html

jeśli ktoś obecnie robi takiego lub podobnego swapa i potrzebuje szczegółowego zdjęcia lub informacji chętnie pomogę.

pozdrawiam
Maciek
Dżigit
Czytacz
Czytacz
Posty: 6
Rejestracja: 18.02.2017, 15:13
Mój motocykl: mam inne moto...

Re: Przeszczep serca ( zmiana silnika - SWAP 600/650)

Post autor: Dżigit »

Witam. Panowie patrzę co ja czytam i okazuje się skoro wy zmieniliście swoje silniki to i ja. Tyle że ja włożyłem 650 do Velorexa zamiast oryginalnego ze starej Jawy 350 (16KM) z dynamorozrusznikiem. Zjeździłem tym silnikiem trochę Polski a nawet Europy bo zaliczyłem Transalpinę i Transfogarską (jadąc ostatnie 15 kilometrów na pierwszym biegu i pełnym gazie). Niestety z czasem prędkość przelotowa 55-65 km/h stała sie udręką a jazda w koło trzepaka stała się nudna.
Zatem wstawiłem RD10 650 (ale ten silnik jest mi całkiem obcy), zrobiłem już nawet jazdę próbną (ma niesamowitą wiksę na pierwszym biegu) ale nie bardzo wiem jak rozwiazać sprawę z wężykami i króćcami przy gaźniku.

1- dwa plastikowe króćce wychodzące bo zewnętrzynch bokach gaźników i można nimi nawet pokręcić przód/tył
2- jakiś cienki wężyk wychodzący tam gdzie gaźnik łączy się z tylnym cylindrem
3- wężyki które wychodzą pionowo z gaźników ale od wewnetrznych stron gaźników i jeszcze nad gaźnikami te dwa łączą się w jeden
4- dwa węże które wychodzą z obu kap zaworowych i w chodzą do jakiegoś zaworu (możliwe że jakieś dopalanie czy coś tam)
5- krótki króciec z kapy zaworowej drugiego cylindra (chyba odma)

Pytanie brzmi: Do czego służą (i gdzie mają dalej podłączone) te węże i króćce oraz który z nich można albo trzeba zaślepić a który z nich jest ważny/istotny?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość