Sprzęgło i stukanie na luzie
- Piter!!!
- miejski lanser
- Posty: 360
- Rejestracja: 24.10.2015, 16:38
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Cudów się niespodziewaj. U mnie był luz jakieś 1,5 cm, po wymianie był bez luzu, a wręcz napięty. Przed wymianą pompa wody terkotała na zimnym, po wymianie było lepiej, terkotanie prawie znikło. Poza tym nic innego się nie zmieniłO. Tam koło zębate nie przeskoczy, a nawet jak to zrobi, to nic się nie stanie. Dlatego też w serwisówce nic o nim nie mówią. Osobiście uważam, że kasa wywalona w błoto..
-
- zgłębiacz wskaźników
- Posty: 53
- Rejestracja: 09.07.2015, 13:11
- Mój motocykl: nie mam już TA
- Lokalizacja: Grodków
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
W serwisówce nie natknąłem się na ta taka informacje ale jest pokazana gdzieś na forum instrukcja kiedy łańcuszek wymienić. Jak ja zrobiłem sprzęgło ( tulejki ) to luz łańcuszka był na poziomie 2-3 mm na pewno nie był naprężony jak struna . Wymiana samego łańcuszka bez weryfikacji kosza sprzęgłowego ( tulejki, czopa, zębatki za koszem napędzającej pompę olejową ) to połowiczny sukces bo jak „kosz, zębatka” mają luz to łańcuszek rozciągnie się za jakiś czas „ ale też na jakiś czas uspokoi sumienie”. Co do tej oryginalnej tulejki w koszu sprzęgłowym to za wielkie słowa - kawałek blachy powlekany mosiądzem zwinięty w walec. Jak mi się uda to przed sezonem sprawdzę jeszcze sprzęgło to opiszę co i jak na razie po przejechaniu około 4500 km jest ok. ale pewne bolączki „dzwoniącego” sprzęgła zostały.
-
- łamacz szprych
- Posty: 731
- Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
- Mój motocykl: mam inne moto...
- Lokalizacja: Trzebnica
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Dzisiaj zdjąłem pokrywę w celu wymiany sprzęgła i również mam luz na łańcuszku i jest dylemat czy go wymienić czy zostawić .
Właśnie zgłębiam temat. Jakie macie doświadczenia w temacie wymiany łańcuszka? Stukania nie ma, ale luz ok. 9mm
Właśnie zgłębiam temat. Jakie macie doświadczenia w temacie wymiany łańcuszka? Stukania nie ma, ale luz ok. 9mm
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Jak wymienisz sprzęgło to masz spokój na dobre kilkadziesiąt tysięcy. Luz łańcuszka będzie się powiększał. Wymień i więcej pod dekiel nie zaglądaj.Solidworks pisze:Dzisiaj zdjąłem pokrywę w celu wymiany sprzęgła i również mam luz na łańcuszku i jest dylemat czy go wymienić czy zostawić .
Właśnie zgłębiam temat. Jakie macie doświadczenia w temacie wymiany łańcuszka? Stukania nie ma, ale luz ok. 9mm
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Dzisiaj poskładałem maszynęNIKITA pisze:Witam. Jak odkręciłem dekiel to okazało się ,że mam taką samą usterkę
https://www.youtube.com/watch?v=3lY209ViknE
Czekam właśnie na dostawę nowego łańcucha.
nowe tarcze
nowe przekładki
nowy łańcuch pompy
nowa nakrętka kosza
nowy filtr oleju i olej castrol 20w50 mineralny
po trzech miesiącach dotknąłem startera i od razu strzał-zapalił...
chodzi jak zegarek
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Odgrzewam temat,
Rok temu stwierdziem ze po zimie pojawily sie jakies dziwne stuki (metaliczne dudnienie) na luzie w moim TA (z wcisnieta klamka stuki cichna),
Po otworzeniu pokrywy okazalo sie ze sprzeglo jest juz nie pierwszej swiezosci (lekko przytarte, chociaz tarcze cierne w dobrym stanie) - no i wymienilem je.
Myslalem ze stuka tuleja kosza sprzeglowego (czesci 1,2,3 z rysunku ponizej) - na ktorej kreci sie zebatka oleju (przy wcisnietym sprzegle). Wyszlo tak z z pomiarow suwmiarka elektroniczna.
Kupilem tulejke (150zl) no i tydzien temu zabralem sie do wymiany - okazalo sie jednak ze stara tuleja i nowa tuleja maja taka sama srednice zmierzona suwmiarka (czyli ze tuleja nie byla zuzyta).
Obecnie zastanawiam sie czy wydac jeszcze 170 zl na zebatke i sprobowac ja wymienic.
Z pomiarow wychodzi ze tulejki maja okolo (mozliwy blad pomiarowy) 31.94mm, zebatka 32.06-08mm - czyli 0.12mm roznicy.
Ciezko to dobrze zmierzyc - szczegolnie srednice wewnetrzna zebatki.
Czy ktos bylby w stanie z wlasnego doswiadczenia (czyli udalo sie usunac stuki) poradzic czy problem rzeczywiscie lezy w tulejce/zebatce ... czy moze cos innego - na przyklad te nieszczesne sprezyny (nie wierze ze tak stukaja).
Rok temu stwierdziem ze po zimie pojawily sie jakies dziwne stuki (metaliczne dudnienie) na luzie w moim TA (z wcisnieta klamka stuki cichna),
Po otworzeniu pokrywy okazalo sie ze sprzeglo jest juz nie pierwszej swiezosci (lekko przytarte, chociaz tarcze cierne w dobrym stanie) - no i wymienilem je.
Myslalem ze stuka tuleja kosza sprzeglowego (czesci 1,2,3 z rysunku ponizej) - na ktorej kreci sie zebatka oleju (przy wcisnietym sprzegle). Wyszlo tak z z pomiarow suwmiarka elektroniczna.
Kupilem tulejke (150zl) no i tydzien temu zabralem sie do wymiany - okazalo sie jednak ze stara tuleja i nowa tuleja maja taka sama srednice zmierzona suwmiarka (czyli ze tuleja nie byla zuzyta).
Obecnie zastanawiam sie czy wydac jeszcze 170 zl na zebatke i sprobowac ja wymienic.
Z pomiarow wychodzi ze tulejki maja okolo (mozliwy blad pomiarowy) 31.94mm, zebatka 32.06-08mm - czyli 0.12mm roznicy.
Ciezko to dobrze zmierzyc - szczegolnie srednice wewnetrzna zebatki.
Czy ktos bylby w stanie z wlasnego doswiadczenia (czyli udalo sie usunac stuki) poradzic czy problem rzeczywiscie lezy w tulejce/zebatce ... czy moze cos innego - na przyklad te nieszczesne sprezyny (nie wierze ze tak stukaja).
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Czy mozecie polecic kogos kto zna sie na rzeczy (najlepiej z okolic Katowic, Rybnika ... lub wysylkowo) i podjalby sie wymiany lozyska w koszu ?
Da sie to wogole zrobic zeby bylo jak oryginalne ?
Mariusz
Da sie to wogole zrobic zeby bylo jak oryginalne ?
Mariusz
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Kolego, daj sobie spokój. Silnik trampka ma kręcić przynajmniej 200tyś. Wiele osób pisało już o takich stukach i wiele odpisało, że tak to już jest.
Silnik ma już swoje przejechane i te stuki mogą dochodzić z każdej części. Daj sobie spokój. Pod obciążeniem silnik pracuje cicho i tak ma być.
Ja też mam takie stuki i doszedłem do wniosku, że jak coś padnie to wtedy tą usterkę usunę.
Pozdrawiam.
Silnik ma już swoje przejechane i te stuki mogą dochodzić z każdej części. Daj sobie spokój. Pod obciążeniem silnik pracuje cicho i tak ma być.
Ja też mam takie stuki i doszedłem do wniosku, że jak coś padnie to wtedy tą usterkę usunę.
Pozdrawiam.
- mariusz1984ktw
- wiejski tuningowiec
- Posty: 109
- Rejestracja: 20.06.2015, 13:03
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Orzesze
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Moze komus sie przyda:
Operacja wymiany tulejki w koszu przyniosla efekty ... ale tylko polowiczne,
Stuki (jakby ktos mlotkiem o silnik uderzal) zniknely - rzeczywiscie byly spowodowane luzem lozyska/tulejki slizgowego w koszu.
Na pewno warto ta czesc wymienic jezeli luz jest taki ze kosz sie dyla na wszystkie strony,
Jednak kosz sprzeglowy dalej halasuje - wiec tak jak NIKITA napisal: w starym motocyklu zawsze cos bedzie stukac, halasowac - zeby z "starocia" zrobic "nowke" trzeba by wymienic polowe czesci na nowe. I trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic,
Najprawdopodobniej udalo mi sie naprawic to co poprzednik zepsul doszczetnie ukrywajac halasujacy kosz przy sprzedazy.
Brak luzu na klamce sprawil ze kosz sie usztywnil, wiec nie bylo slychac go podczas sprzedazy,
Ale po kilku tysiacach sprzeglo ktore caly czas sie zlizgalo bylo do wymiany,
Tuleja oczywiscie tez - bo podczas normalnej jazdy jest w bezruchu,
A dla mnie nauczka - podczas kupna pierwszego motocykla,
Tak wyglada wymieniona tulejka ... koszt dorobienia i montazu: 60zl
Operacja wymiany tulejki w koszu przyniosla efekty ... ale tylko polowiczne,
Stuki (jakby ktos mlotkiem o silnik uderzal) zniknely - rzeczywiscie byly spowodowane luzem lozyska/tulejki slizgowego w koszu.
Na pewno warto ta czesc wymienic jezeli luz jest taki ze kosz sie dyla na wszystkie strony,
Jednak kosz sprzeglowy dalej halasuje - wiec tak jak NIKITA napisal: w starym motocyklu zawsze cos bedzie stukac, halasowac - zeby z "starocia" zrobic "nowke" trzeba by wymienic polowe czesci na nowe. I trzeba sie po prostu do tego przyzwyczaic,
Najprawdopodobniej udalo mi sie naprawic to co poprzednik zepsul doszczetnie ukrywajac halasujacy kosz przy sprzedazy.
Brak luzu na klamce sprawil ze kosz sie usztywnil, wiec nie bylo slychac go podczas sprzedazy,
Ale po kilku tysiacach sprzeglo ktore caly czas sie zlizgalo bylo do wymiany,
Tuleja oczywiscie tez - bo podczas normalnej jazdy jest w bezruchu,
A dla mnie nauczka - podczas kupna pierwszego motocykla,
Tak wyglada wymieniona tulejka ... koszt dorobienia i montazu: 60zl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Witam
Mam pytanko do szanownych kolegów.
Czy w 650 "strzały" przy zmianie biegów to normalka, czy powinienem coś zacząć wymieniać.Owe "strzały" słyszę na wszystkich biegach.
Mam pytanko do szanownych kolegów.
Czy w 650 "strzały" przy zmianie biegów to normalka, czy powinienem coś zacząć wymieniać.Owe "strzały" słyszę na wszystkich biegach.
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Marianek pisze:Witam
Mam pytanko do szanownych kolegów.
Czy w 650 "strzały" przy zmianie biegów to normalka, czy powinienem coś zacząć wymieniać.Owe "strzały" słyszę na wszystkich biegach.
Dostosuj prędkość do obrotów silnika a strzały znikną. W motocyklach zmieniamy biegi inaczej niż w samochodach. Skrzynia biegów w odróżnieniu od samochodowej nie posiada synchronizacji. Poczytaj, pooglądaj filmiki na youtube.
Powodzenia
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
W krótkich słowach. Przed wpieciem jedynki, podbij obroty na sprzegle, jak spadna wbijaj. Przy zmianie biegu do gory odpusc delikatnie gaz przed. Przy zmianie biegu w dół sprzeglo, podniesc obroty delikatnie, jak spadną wbic bieg niżej. To ten tzw miedzygaz. Pocwiczyc
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
To taka szybka zmiana.
Można też zmieniać jak w autobusie, ale to kwestia wyczucia
Można też zmieniać jak w autobusie, ale to kwestia wyczucia
- Adam_M
- pogłębiacz bieżnika
- Posty: 790
- Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Oczywiście przy wbijaniu biegu wyzej też sprzeglo używamy. Tak zmieniając biegi oszczedzasz kly w skrzyni. Widziales kiedyś jak wyvlada skrzynia w moto?
Tapnięte
Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Bardzo dziękuję za cenne porady i wskazówki. Trzeba będzie poćwiczyć. Jeszcze raz dzięki .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- rozmawiający z silnikiem
- Posty: 493
- Rejestracja: 25.10.2015, 22:18
- Mój motocykl: XL600V
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Sprzęgło i stukanie na luzie
Marianek jak tam stuki? Uspokoiły się? Próbowałeś coś?
Koleś na filmie mówi, że stuk na 1 to normalka i że nie da się go uniknąć. W tym jednym przypadku się z nim nie zgodzę. Ja staram się zawsze odpalać moto na 1 biegu zwalniam sprzęgło i od razu jadę. I tak unikam stuku. Ponadto na światłach stoję na jeszcze w ruchu zapiętej 1. Jestem wrażliwy na punkcie skrzyni i staram się unikać wszelkich zgrzytów.
Koleś na filmie mówi, że stuk na 1 to normalka i że nie da się go uniknąć. W tym jednym przypadku się z nim nie zgodzę. Ja staram się zawsze odpalać moto na 1 biegu zwalniam sprzęgło i od razu jadę. I tak unikam stuku. Ponadto na światłach stoję na jeszcze w ruchu zapiętej 1. Jestem wrażliwy na punkcie skrzyni i staram się unikać wszelkich zgrzytów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość