Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Wolo »

Trol pisze:Dobry instruktaż do wymiany tarcz sprzęgłowych .
A w związku z tym mam pytanie - jaka jest grubość nowych tarcz sprzęgłowych ? 3mm?
Wymiary i limity wyglądają następująco:

600 (7 tarcz)

2.92-3.08 mm
limit 2.6 mm

węższa tarcza identyczne parametry



650 (8 tarcz)

2.62-2.78 mm
limit 2.3 mm

węższa tarcza:

2.92-3.08 mm
limit 2.6 mm


Ps. ryve, pozwoliłem sobie wpleść powyższe informacje w treść Twojego posta, aby stanowił spójną całość.
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1181
Rejestracja: 19.06.2011, 15:48
Mój motocykl: inne endurowate moto
Lokalizacja: WKZ/WR
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Kristobal »

Przestrzegam przed blokowaniem kosza byle czym za jedną lub dwie szpile, gdyż grozi to ułamaniem tychże. W motorku gdzie kosz można blokować np. nakrętką między trybami (przytrzymać kosz)-nie ma problemu, ale gdy trzeba złapac za te walce aluminiowe (przytrzymać wnętrze kosza) - łapać za więcej niż dwa 'fiuty'. Przynajmniej jak moment przekracza sto-stoczydzieści bo to jakby podnieść worek kartofli i położyć na końcu 20cm klucza :smile: .
Jam w swym Free-Rajt 350 zastosował wygrzebany z rupieci klucz do dociskania łożysk stożkowych w pompie opryskiwacza rolniczego. :grin:
Zahaczył mi idealnie za żebra kosza, które to o wiele trudniej uszkodzić i jeszcze to ucho na ramie... jakby był od tego Rajta: :thumbsup:

Obrazek
Honda XL350R'85/ Yamaha XJR1200'95/ Kawasaki KLE650'09
lewy10psdw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 10.02.2014, 20:53
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: lewy10psdw »

Witam, w łykend wymieniłem sprzęgło. Podobnie jak u kolegi ragavan na podkładce nr 22 nie było napisu "out side", całe szczęści, że się wypowiedział bo chyba czekałbym na podkładkę z napisem i dopiero złożył do kupy:) Największy problem to wyskrobanie uszczelki, umieszczam wpis bo według mnie w instruktarzu brakło informacji na temat sprężyny nr 22, zastanawiałem się jak ją założyć (w którą stronę brzuszek) Informację znalazłem w Haynesie rozdział 2.43 zdjęcie 18.29c. Jeżeli układamy zgodnie z instrukcją, czyli na elemencie nr 4 na fiszce to podkładka spręzynowa ma być brzuszkiem do dołu. Pomierzyłem grubość tarcz, przekładek i wysokość sprężyn (wszystko w normie, prawie jak nowe) oprócz jednej przekładki, po której widaać, że była ostro przypieczona (kolor fioletowo niebieski). Moja teoria jest taka, że mogło przyczynić się do tego podwyższeniee kierownicy, linka pracowała pod nienaturalnym kątem przez co mogła czasami się zblokować i nie pozwolić na szybkie zasprzęglenie. Razem z podwyższeniem blokowała mi się także linka ssania, po usunięeciu tulejek problem całkowicie ustąpił, miał ktoś może podobne przemyślenia? [img]http://zapodaj.net/c3d3ea242448b.gif.html[/img]
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: wilq.bb »

Podziękować za instruktaż, sprzęgło wymienione :resp:

Dodam od siebie jak ściąga się cały wydech, moto stoi na bocznej nóżce i jest wyposażone w centralkę uważać na paluchy bo można dokonać dynamicznego spotkania palce vs stopka i to boli dość konkretnie.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Złom
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 90
Rejestracja: 20.04.2009, 20:31

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Złom »

dla tych co lubią patrzeć zamiast czytać:

Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Solidworks »

Chcę jutro wymienić sprzęgło w XL650V tylko nie mogę znaleźć informacji czy ma znaczenie usytuowania napisów i lokalizacji wycięcia na tarczach względem kosza.
Tarcze mają napisy i czy zakładamy napisami od strony zewnętrznej? Oprócz napisów jest "cecha" (zaokrąglone wycięcie) Jak ma być usytuowane przy składaniu tarcz sprzęgła ?
Z góry dziękuję za pomoc.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
Marcinnn6
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 549
Rejestracja: 18.06.2016, 13:03
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Zgierz

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Marcinnn6 »

super poradnik, szkoda że zdjęcia wywaliło z pierwszego posta
Awatar użytkownika
KJU
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 454
Rejestracja: 10.04.2013, 09:51
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Słojczany

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: KJU »

dzięki wilqu, za odtworzenie zdjęć.
życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafi

http://zamiedzaidalej.blogspot.com/
Awatar użytkownika
wilq.bb
Kontroler
Kontroler
Posty: 2674
Rejestracja: 27.08.2012, 08:41
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: wilq.bb »

KJU pisze:dzięki wilqu, za odtworzenie zdjęć.
KJU gdyby nie twoje współdziałanie z autorem, to nie miałbym co odtwarza , ja tylko tylko poklikałem tam gdzie trzeba.
"Logowanie się na forum jest jak wchodzenie do knajpy za rogiem - zawsze te same mordy przy barze, barman rzuci drwiną a kiblu trochę śmierdzi... Jednak się przychodzi." by Matjas
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: długi »

Tego mi było trzeba.Bardzo czytelnie opisane i pokazane.W sobotę wymiana sprzęgła :smile:
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: KrzysieG »

Czy taki zestaw będzie ok: http://www.transalp.riderparts.pl/produ ... c-cdss0053 i co sądzicie o tej firmie NHC ?
Ooo, nalazłem jeszcze to: http://www.transalp.riderparts.pl/produ ... nda-xl600v Droższe, to pewnie lepsze ;-)
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: KubaMoto »

NHC sa słabe i nie warto , bierz EBC mała różnica w cenie duża w jakości, warto zweryfikować też linkę sprzęgła , jesli jest b.stara tez wymień ,lepiej pracuje i łatwiej wyregulować nową :thumbsup:
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
KrzysieG
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 679
Rejestracja: 27.05.2011, 14:25
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: KrzysieG »

Dzięki. Linke już mam nową kiedyś tam kupiłem na zapas. A jeszcze mam pytanie, czy będzie potrzebna uszczelka do tłumika, bo do kolektora i pod pokrywę to wiadomo.
Awatar użytkownika
KubaMoto
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 427
Rejestracja: 06.11.2013, 23:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Gdynia

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: KubaMoto »

Ile razy demontowałem wydech nigdy nie zmieniałem uszczelek i nigdy nie było przedmuchów
--------------------------------------
Kiedys LS 250 ,BANSHEE 350 2T, YFZ 450, Suzi Gsx 600F, DR 650 SP 44B ...
Teraz Honda Transalp 600V 93r. oraz KLR650A 87r.
Awatar użytkownika
sugr
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 102
Rejestracja: 12.03.2014, 16:02
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: sugr »

Wymieniłem sprzęgło.
Zestaw tarcze, przekładki, sprężyny EBC ze sklepu forumowego kolegi transalp.riderparts
Zmieniłem olej na Valvoline 10W40 półsyntetyk.
Po wymianie ślizga się przy mocniejszym odkręceniu manetki (na ciepłym silniku jest nieco mniejszy problem).
Dodatkowo zauważyłem (nie było tego wcześniej), że po redukcji na 2 i 1, jeśli jadę wolno z wciśniętym sprzęgłem coś dosyć mocno mocno łupie w silniku, po popuszczeniu sprzęgła problem ustępuje.
Awatar użytkownika
długi
miejski lanser
miejski lanser
Posty: 343
Rejestracja: 14.09.2017, 15:00
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: LUBIN (ZdolnyŚląsk)

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: długi »

Na pewno coś źle złożyłeś albo nie dokręciłeś...niestety,tylko ponowne rozebranie i złożenie tak jak trzeba może pomóc.Ja jestem świeżutko po wymianie sprzęgła i żadnych niepokojących objawów nie mam,czyli musiałem dobrze piskładać :wink:
Punk,Rock,Sex i......motocykle....Było:Jawa350TSx5,YamahaXJ900,SuzukiRF900R,YamahaFzs600Fazer,Transalp600+TriumphTiger955i,CBR 1000F Dual.Jest:Transalp 600+Bandit 650SA...
Awatar użytkownika
capri
wypruwacz wydechów
wypruwacz wydechów
Posty: 1129
Rejestracja: 14.04.2016, 06:40
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Piaseczno
Kontakt:

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: capri »

Zacznij od sprawdzenia linki, może sprzęgło było ok, tylko linka nie działa. Przede wszystkim luz klamki i czy swobodnie chodzi w pancerzu.
https://www.youtube.com/@MPK24pl
https://www.facebook.com/MPK24pl

Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> XL1000V '03 + DR-Z400E '03 -> VFR1200XD '12 -> NT1100 '22 + SWM RS500R '21
Cynciu
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1285
Rejestracja: 07.03.2010, 20:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Cynciu »

sugr pisze:Wymieniłem sprzęgło.
Zestaw tarcze, przekładki, sprężyny EBC ze sklepu forumowego kolegi transalp.riderparts
Zmieniłem olej na Valvoline 10W40 półsyntetyk.
Po wymianie ślizga się przy mocniejszym odkręceniu manetki (na ciepłym silniku jest nieco mniejszy problem).
Dodatkowo zauważyłem (nie było tego wcześniej), że po redukcji na 2 i 1, jeśli jadę wolno z wciśniętym sprzęgłem coś dosyć mocno mocno łupie w silniku, po popuszczeniu sprzęgła problem ustępuje.
Miałem to samo. Dwa razy rozbierałem, wymieniałem sprężyny,...

Okazał się, że w nowo zakupionym zestawie miałem jedną tarczę mniej !!
Dołożyłem jedną starą i zrobiłem już ze 40 000.
Rozbierz, zmierz sprężyny, policz tarcze i zweryfikuj z manualem.
Nie ma prawa się ślizgać.

Odnośnie łupania, sprawdź (jak rozbierzesz) czy nie masz w koszu poodciskanych wgłębień po tarczach (nie wiem jak to opisać) jeśli są (a sądzę, że tak) podpiłuj na gładko.
Wlóczęga: człowiek, który nazwałby się turystą, gdyby miał pieniądze..
[ Julian Tuwim ]
Awatar użytkownika
Tomek70
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 101
Rejestracja: 19.09.2017, 15:59
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: WPL :)

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Tomek70 »

Kristobal pisze:Przestrzegam przed blokowaniem kosza byle czym za jedną lub dwie szpile, gdyż grozi to ułamaniem tychże. W motorku gdzie kosz można blokować np. nakrętką między trybami (przytrzymać kosz)-nie ma problemu, ale gdy trzeba złapac za te walce aluminiowe (przytrzymać wnętrze kosza) - łapać za więcej niż dwa 'fiuty'. Przynajmniej jak moment przekracza sto-stoczydzieści bo to jakby podnieść worek kartofli i położyć na końcu 20cm klucza :smile: .
Jam w swym Free-Rajt 350 zastosował wygrzebany z rupieci klucz do dociskania łożysk stożkowych w pompie opryskiwacza rolniczego. :grin:
Zahaczył mi idealnie za żebra kosza, które to o wiele trudniej uszkodzić i jeszcze to ucho na ramie... jakby był od tego Rajta: :thumbsup:
XL700
Ja za to nie mogłem odkręcić tej nakrętki (klucz 27). W koszu, w miejsce śrub sprężyn wkręciłem jakieś stare śruby aby nimi zablokować - zaczęły się wyginać - odpuściłem, żeby nie złamać gniazd śrub.
Hamulec tylni nie pomagał, koło tylne się obrało. Włożyłem w otwór tylnej tarczy hamulcowej trzpień - oparł się na zacisku - i przedłużając jeszcze ramie klucza, rurą - z wielkim trudem nakrętkę odkręciłem - ufff.
Pozdrawiam
Tomek
RD15
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2518
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Wymiana sprzęgła w XL600 - ilustrowana relacja/poradnik

Post autor: Artek »

Kilka razy odkręcałem nakrętkę sprzęgła młotkiem...
Odręcam zewnętrzy dekielek(4 śruby m6), wyciskamy łożysko ( zawsze wychodzi pod naporem palców).
Wkładamy nasadkę 27 i dokręcamy dekielek na tyle ile pozwala nam wysokość nasadki ( czym niższa nasadka tym lepiej).
Następnie zakładamy pokrętło i poprzez młotek szybkimi ciosami działamy na nakrętkę.

Nie polecam tej metody ponieważ pokrętło dostaje po dupie. ALE metoda działa.
Dominator.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość