Wymiana oleju w lagach

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Artek » 18.02.2016, 21:48

Slawol74 napisał(a):TA z roku 1996 . Dzisiaj zaglądałem od spodu lag są śruby na imbus czy to właśnie do spuszczania oleju ?

Nie, ale jak poluzujesz to wyleci olej. Nie lepiej wyciągnąć lagi i przy okazji przepłukać i zmierzyć poziom świeżego oleju do lustra?
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1619
Obrazki: 326
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Solidworks » 18.02.2016, 22:13

Slawol74 napisał(a):TA z roku 1996 . Dzisiaj zaglądałem od spodu lag są śruby na imbus czy to właśnie do spuszczania oleju ?

Śruba "trzymająca" element wewnątrz lagi. Dzięki niej nie wyciągniesz lagi gdy jej nie odkręcisz, ale coś tam z niej pocieknie. Nie nazwałbym to korkiem spustowym :wink: . Lepszym rozwiązaniem wg mnie jest wyciągnięcie lag z półek i obrócenie po zdjęciu korków aż wycieknie całość oleju. No a w trakcie czekania :drinking:
Nie zauważyłem, że jest już odpowiedź :lol:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 672
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Piotrampek » 15.04.2017, 17:49

Widzę że temat ma porządne kilka lat i teoretycznie wszystko wiadomo, ale spytam:
Czy zamiast olejów 5W, 10W itd nie powinno się zastosować wg serwisówki oleju ATF?
Jest to olej do wspomagania w samochodach i skrzyń automatycznych. Jest czerwony, hydrauliczny. Wg wielu źródeł (Ravenol, Motul, serwisówka) taki jest właściwy do PD06 i PD10.
Nie znalazłem wzmianki o tym oleju w całym wątku. Co Wy na to?
Piotrampek
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 23
Rejestracja: 16.01.2016, 14:21
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Waldek1968 » 30.07.2018, 20:59

Panowie.

Czy może wiecie gdzie można kupić korki do lag Trampek 700 XL?
poprzednik tak dop....ł koreczki, że niestety łeb pod klucz został mocno sfatygowany.
Patrzyłem na oemowe, ale kogoś tam popierniczyło, gdyż korek jeden to koszt prawie 300 :pob:

Będę wdzięczny za podpowiedź
Awatar użytkownika
Waldek1968
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 27
Rejestracja: 05.03.2017, 10:57
Miejscowość: Poznań
Mój motocykl: XL700V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez davcio2 » 31.07.2018, 08:38

Nie jestem w 100% pewien, ale korki powinny pasować z 650 a może nawet sześćsetki... w wersji bez abs większość akcesoriów jest identyczna z xl650. Ale średnica lag w trampkach nie zmieniała się więc nie wydaje mi się żeby Honda celowo zmieniała koreczki :)
Może ktoś organoleptycznie potwierdzi moje słowa a potem już z jakiejś 600 czy 650 na części załatwisz.
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 216
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Miejscowość: Ustroń
Mój motocykl: XL700V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Waldek1968 » 31.07.2018, 20:59

:grin: dzięki...
zawsze to jakieś rozwiązanie...
byle znaleźć w necie ofiarę :grin:
a z tym jest kłopot :)
Awatar użytkownika
Waldek1968
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 27
Rejestracja: 05.03.2017, 10:57
Miejscowość: Poznań
Mój motocykl: XL700V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Sal » 12.10.2018, 13:44

Przymierzam się do wymiany oleju w lagach. Haynes podaje 5W, Motul w swojej wyszukiwarce wyrzuca 10W. Na Forum też są różne wersje.
Pogadałem z kolegą, który się na Ducati ściga. On leje 2,5W. Wlewa taki olej, bo ma najmniejszą różnicę lepkości pomiędzy rozgrzanym a zimnym.
Zacząłem liczyć i faktycznie, lepkość pomiędzy 40 a 100 stopni jest znaczna.
Przy oleju 2,5W lepkość przy 100 stopniach Celcjusza to 23% lepkości przy 40 stC.
Olej 20W przy 100 stC ma tylko 13% lepkości "początkowej".
Przypuszczam, że w trakcie wyścigu ma to duże znaczenie. Nam to pewnie nie robi dużej różnicy.
Kupiłem 5W i będę w następnym sezonie testował.
Awatar użytkownika
Sal
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 56
Rejestracja: 05.11.2016, 18:50
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez tomekc » 29.11.2018, 12:27

Sal napisał(a):Przymierzam się do wymiany oleju w lagach. Haynes podaje 5W, Motul w swojej wyszukiwarce wyrzuca 10W. Na Forum też są różne wersje.
Pogadałem z kolegą, który się na Ducati ściga. On leje 2,5W. Wlewa taki olej, bo ma najmniejszą różnicę lepkości pomiędzy rozgrzanym a zimnym.
Zacząłem liczyć i faktycznie, lepkość pomiędzy 40 a 100 stopni jest znaczna.
Przy oleju 2,5W lepkość przy 100 stopniach Celcjusza to 23% lepkości przy 40 stC.
Olej 20W przy 100 stC ma tylko 13% lepkości "początkowej".
Przypuszczam, że w trakcie wyścigu ma to duże znaczenie. Nam to pewnie nie robi dużej różnicy.
Kupiłem 5W i będę w następnym sezonie testował.


Ja przez ostatnie 2 wymiany mieszalem 50/50 oleje 5w i 10w, jezdzi wg lepiej niz na 5w
Awatar użytkownika
tomekc
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
 
Posty: 83
Rejestracja: 22.03.2011, 19:36
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Kristobal » 29.11.2018, 15:50

W enduraku sobie sprawdziłem najpierw 5W potem 10W i wywnioskowałem że musi być pomiędzy, bo nie byłem zadowolony. Po zmieszaniu się potwierdziła trafność- chodzi jak trzeba. Na stronie właśnie chyba motula stoi 7,5W dla mojego modelu. Także można eksperymentować, tylko musi się chcieć, ale tak się zbiera doświadczenie.
Tak jakoś lubię być pośrodku niczego...
Awatar użytkownika
Kristobal
przycierający rafki
przycierający rafki
 
Posty: 1227
Obrazki: 0
Rejestracja: 19.06.2011, 14:48
Miejscowość: WKZ/LRY
Mój motocykl: inne endurowate moto

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Sal » 30.11.2018, 09:39

Wymieniłem.
Z lewej lagi wylała się ciecz o kolorze dobrze zaparzonej herbaty EarlGrey. Z prawej lagi trochę jaśniejsza "woda" wyleciała.
Płukanie naftą kilka razy, aż zaczęły się lagi przycinać. Jeszcze gałgankiem na drucie doczyściłem to, co na ściankach zostało.
Wlałem 5W, które konsystencję w porównaniu do tego co wyleciało, miało dość gęstą.
Pojeździłem trochę i dla mnie za twardo. Ale składam to na karb temperatur z ostatnich tygodni, raz było +12, raz +6 jak jeździłem.
Nabyłem klucz dynamometryczny, aby śruby w półkach i hamulcach dokręcić odpowiednimi momentami.
Dzięki temu już po pierwszej podróży zgubiłem jedną śrubę trzymającą zacisk. Wcześniej dokręcałem "na wyczucie" i takie przypadki nie miały miejsca.
Awatar użytkownika
Sal
naciągacz linek
naciągacz linek
 
Posty: 56
Rejestracja: 05.11.2016, 18:50
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Artek » 30.11.2018, 10:11

Sal śruby trzymające zacisk daje się na klej.

Znajomy z grupy ZMY jakiś czas temu zgubił oś trzymającą klocki hamulcowe z przodu.
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1619
Obrazki: 326
Rejestracja: 09.10.2011, 15:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez jacek79 » 02.12.2018, 11:02

Powinno się dać nowe śruby.

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka
jacek79
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 23
Rejestracja: 17.06.2018, 13:42
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Solidworks » 02.12.2018, 17:22

jacek79 napisał(a):Powinno się dać nowe śruby.

Wysłane z mojego S41 przy użyciu Tapatalka

Kiedy?? Ew. Po ilu tysiącach. Nikt tego chłopie nie robi. Ja raz zmieniałem, ale tylko dlatego że nie były ładne :lol:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 672
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Poprzednia

Wróć do Regularne czynności serwisowe



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość