Wymiana oleju w lagach

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Artek » 18.02.2016, 22:48

Slawol74 napisał(a):TA z roku 1996 . Dzisiaj zaglądałem od spodu lag są śruby na imbus czy to właśnie do spuszczania oleju ?

Nie, ale jak poluzujesz to wyleci olej. Nie lepiej wyciągnąć lagi i przy okazji przepłukać i zmierzyć poziom świeżego oleju do lustra?
One down, four up.
Awatar użytkownika
Artek
pałujący w lesie
pałujący w lesie
 
Posty: 1584
Obrazki: 316
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Miejscowość: ZMY
Mój motocykl: Africa Twin

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Solidworks » 18.02.2016, 23:13

Slawol74 napisał(a):TA z roku 1996 . Dzisiaj zaglądałem od spodu lag są śruby na imbus czy to właśnie do spuszczania oleju ?

Śruba "trzymająca" element wewnątrz lagi. Dzięki niej nie wyciągniesz lagi gdy jej nie odkręcisz, ale coś tam z niej pocieknie. Nie nazwałbym to korkiem spustowym :wink: . Lepszym rozwiązaniem wg mnie jest wyciągnięcie lag z półek i obrócenie po zdjęciu korków aż wycieknie całość oleju. No a w trakcie czekania :drinking:
Nie zauważyłem, że jest już odpowiedź :lol:
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
 
Posty: 659
Rejestracja: 03.02.2014, 23:09
Miejscowość: Trzebnica
Mój motocykl: XL650V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Piotrampek » 15.04.2017, 18:49

Widzę że temat ma porządne kilka lat i teoretycznie wszystko wiadomo, ale spytam:
Czy zamiast olejów 5W, 10W itd nie powinno się zastosować wg serwisówki oleju ATF?
Jest to olej do wspomagania w samochodach i skrzyń automatycznych. Jest czerwony, hydrauliczny. Wg wielu źródeł (Ravenol, Motul, serwisówka) taki jest właściwy do PD06 i PD10.
Nie znalazłem wzmianki o tym oleju w całym wątku. Co Wy na to?
Piotrampek
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 23
Rejestracja: 16.01.2016, 15:21
Mój motocykl: XL600V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Waldek1968 » 30.07.2018, 21:59

Panowie.

Czy może wiecie gdzie można kupić korki do lag Trampek 700 XL?
poprzednik tak dop....ł koreczki, że niestety łeb pod klucz został mocno sfatygowany.
Patrzyłem na oemowe, ale kogoś tam popierniczyło, gdyż korek jeden to koszt prawie 300 :pob:

Będę wdzięczny za podpowiedź
Awatar użytkownika
Waldek1968
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 27
Rejestracja: 05.03.2017, 11:57
Miejscowość: Poznań
Mój motocykl: XL700V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez davcio2 » 31.07.2018, 09:38

Nie jestem w 100% pewien, ale korki powinny pasować z 650 a może nawet sześćsetki... w wersji bez abs większość akcesoriów jest identyczna z xl650. Ale średnica lag w trampkach nie zmieniała się więc nie wydaje mi się żeby Honda celowo zmieniała koreczki :)
Może ktoś organoleptycznie potwierdzi moje słowa a potem już z jakiejś 600 czy 650 na części załatwisz.
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
 
Posty: 216
Rejestracja: 18.03.2013, 13:04
Miejscowość: Ustroń
Mój motocykl: XL700V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Waldek1968 » 31.07.2018, 21:59

:grin: dzięki...
zawsze to jakieś rozwiązanie...
byle znaleźć w necie ofiarę :grin:
a z tym jest kłopot :)
Awatar użytkownika
Waldek1968
romeciarz
romeciarz
 
Posty: 27
Rejestracja: 05.03.2017, 11:57
Miejscowość: Poznań
Mój motocykl: XL700V

Re: Wymiana oleju w lagach

Postprzez Sal » 12.10.2018, 14:44

Przymierzam się do wymiany oleju w lagach. Haynes podaje 5W, Motul w swojej wyszukiwarce wyrzuca 10W. Na Forum też są różne wersje.
Pogadałem z kolegą, który się na Ducati ściga. On leje 2,5W. Wlewa taki olej, bo ma najmniejszą różnicę lepkości pomiędzy rozgrzanym a zimnym.
Zacząłem liczyć i faktycznie, lepkość pomiędzy 40 a 100 stopni jest znaczna.
Przy oleju 2,5W lepkość przy 100 stopniach Celcjusza to 23% lepkości przy 40 stC.
Olej 20W przy 100 stC ma tylko 13% lepkości "początkowej".
Przypuszczam, że w trakcie wyścigu ma to duże znaczenie. Nam to pewnie nie robi dużej różnicy.
Kupiłem 5W i będę w następnym sezonie testował.
Awatar użytkownika
Sal
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
 
Posty: 49
Rejestracja: 05.11.2016, 19:50
Mój motocykl: XL650V

Poprzednia

Wróć do Regularne czynności serwisowe



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość