Cennik serwisu przed / po sezonie

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: old1977 »

Leo pisze:Old... nie dla każdego jest to proste ;)
Ja sporo dłubię z pomocą kolegów w Afryce obecnie, a kiedyś w trampku, ale np rozkładania i regulacji gaźników sie nie dotykam, bo się po prostu boję coś spartolić i tyle.
jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz,na tym to wszystko polega :wink: trzeba próbować bo inaczej będziemy stali w miejscu.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Leo
szorujący kolanami
szorujący kolanami
Posty: 1815
Rejestracja: 27.09.2011, 16:15
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: Leo »

old1977 pisze:
Leo pisze:Old... nie dla każdego jest to proste ;)
Ja sporo dłubię z pomocą kolegów w Afryce obecnie, a kiedyś w trampku, ale np rozkładania i regulacji gaźników sie nie dotykam, bo się po prostu boję coś spartolić i tyle.
jak nie spróbujesz to nigdy się nie nauczysz,na tym to wszystko polega :wink: trzeba próbować bo inaczej będziemy stali w miejscu.
Na próbowanie można sobie pozwolić jeśli błąd niewiele kosztuje albo ma się dużo kasy ;)
Jeśli popsuję coś w gaźniku albo źle wyreguluję to w najlepszym wypadku będę kupować jakąś część, ale w najgorszym może mi paść moto w trakcie dalszego wyjazdu i wtedy już będzie słabo ;)
Serwus... Jestem nerwus :D

http://www.onetemuwinne.wordpress.com

Był Trampek 600 i KTM LC4 640 ADV, jest Afryka RD07a
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: szynszyll »

moje zdanie nt. ponizej
Ostatnio zmieniony 20.04.2018, 10:40 przez szynszyll, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel
czyściciel nagaru
czyściciel nagaru
Posty: 506
Rejestracja: 05.11.2017, 09:44
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Orzesze

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: Pawel »

old1977, zgadzam się z Twoim podejściem, ale uwierz, że są ludzie którzy oprócz wiedzy gdzie wlewa się paliwo nie wiedzą niczego więcej związanego z eksploatacją, przeglądem, naprawą itd. (nie urażając nikogo). Dla jednych ustawienie luzów zaworowych to pestka, dla innych użycie zwykłego młotka może skutkować zniszczeniem młotka :grin: i urazami na ciele użytkownika. Znam ludzi, którzy przykręcają śruby (które mają prawy gwint) kręcąc nimi w lewo lub z wszystkim jadą do ASO, nawet z przepaloną żarówką... :egh: .
Next22
przycierający rafki
przycierający rafki
Posty: 1224
Rejestracja: 24.08.2009, 15:35
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: POLICHNO

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: Next22 »

Luzik Panie i Panowie luzik :) Każdy ma swój sposób na serwisowanie i bardzo dobrze Pozdrawiam :)
Tak naprawdę TA czy AT to proste motocykle "jak cep"
Wszystko dobre ale Trampek najlepszy :)
Solidworks
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 732
Rejestracja: 03.02.2014, 22:09
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Trzebnica

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: Solidworks »

Jeżeli, ktoś nie czuje się na siłach to po prostu pójdzie do mechanika i tyle.
Dziwię się, że aż tyle trzeba wkrętaków do trampka :niewiem:
Być może jeszcze, aż tyle w nim nie rozkręcałem, ale jeździ i ma się dobrze.
CB500 97r. --> XL 650 V6 2006r. --> TDM 900 2008r.
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: makumba »

Używając określeń "jednego wkrętaka" czy "5 minut roboty" itp. ani nadawca ani odbiorca nie interpretuje tego chyba dosłownie a posługuje się skrótem myślowym odnoszącym się do łatwości/trudności w "naprawialności" - przecież to oczywista oczywistość :lol:
xl650v, drz 400
szynszyll
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 17.09.2012, 14:12
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: szynszyll »

[quote="szynszyll"]wystarczy wkretak...

no to mnie lekko ponioslo :D

https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/ ... 118/1#zdj3

uwierz mi zaden nie jest zbedny o kazdym cos opowiem a wciaz brakuje nowych :D

p.s. a ile sie omorduje ze srubami ktore ktos probowal odkrecas srubokretem z lidla to juz tylko ja wiem. nie mowiac o tym ze dla 80% osob jakie spotkalem okreslenie PH1 PH2 i PH3 nic nie oznacza. ehhh...
Awatar użytkownika
tomekpe
młody podróżnik
młody podróżnik
Posty: 2476
Rejestracja: 30.07.2010, 11:40
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Milanówek

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: tomekpe »

szynszyll pisze:
p.s. a ile sie omorduje ze srubami ktore ktos probowal odkrecas srubokretem z lidla to juz tylko ja wiem. nie mowiac o tym ze dla 80% osob jakie spotkalem okreslenie PH1 PH2 i PH3 nic nie oznacza. ehhh...
Mały offtop, ale dzięki moim kluczom z Lidla nauczyłem się co to jest PH1, PH2 i PH3 .. serio!

:)

A odnośnie mechaniki - jak ktoś zjadł na tym zęby od dziecka, to faktycznie może pisać jakie to proste. Ja też mogę napisać o prostocie robienia czegoś w IT, co będzie kompletnie niezrozumiałe dla osób postronnych. Nie przenośmy swoich doświadczeń i odczuć na wszystkich ludzi :) Mimo prostoty mechaniki Trampka nie każdy właściciel będzie miał go naprawić, bo nawet wiedząc jak coś zrobić, to liczy się też praktyka i zwyczajna sprawność manualna. Można owszem robić samemu ale jeśli ma być byle jak - to po co ? Umiem zmienić filtr, olej, klocki ale lepiej i sprawniej zrobi to mechanik, nie mówiąc o wszelkich regulacjach. Jak mnie najdzie - to próbuję sam. Ale to nie ta sama jakość.

W dodatku mechanik zauważy, jeśli coś innego będzie nie tak. Ja już doświadczyłem stopniowego przyzwyczajania się do tego, że motocykl coraz gorzej chodzi, bo dla mnie było wciąż normalnie, a po profesjonalnym serwisie gaźników nastąpiło nagłe olśnienie.

Podsumowując - jak ktoś lubi majsterkować, niech to robi, ale nie ma co wpierać że to oczywista oczywistość dla każdego motocyklisty. Przykład z samodzielnym leczeniem zębów był bardzo trafiony :)

LwG!
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 728
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: old1977 »

panie panowie każdy robi według własnego uznania ma ochotę i flotę oddaje do mechaniora (później chodzi i biadoli jak mu spaprali robotę :tongue: żarcik) ma ochotę to się po po prostu nauczy(trampka skonstruował człowiek nie kosmita i człowiek jest w stanie go ogarnąć),przykład z zębami trochę skrajny,ale poznanie budowy i oswojenie się z podstawową mechaniką pomaga w samej jeździe bo człowiek przynajmniej może się domyślać dlaczego maszyna zachowuje się tak albo inaczej,koleżanka napisała że błąd może słono kosztować tak samo to działa w drugą stronę,przykład klęka błahostka w moto daleko od domu zostaje albo holować do domu co na pewno tanie nie jest lub oddanie do najbliższego serwisu a tam jak wyczują to skroją ile wlezie,zresztą temat rzeka każdy robi jak uważa,jedno z wojska pamiętam mój dowódca zawsze powtarzał "ucz się i pokaż że dużo potrafisz bo ci co nic nie potrafią to na pierwszy ogień idą bo ich nie szkoda.
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Tatq_kelob
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 164
Rejestracja: 13.11.2017, 20:30
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Głowaczów

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: Tatq_kelob »

W całej rozciągłości zgadzam się z poglądem, który wyraził tomekpe i myślę, że nie trzeba być mechanikiem żeby być kierownikiem :wink: ( nie czuje kiedy rymuje).
A dowódcy w wojsku (i nie tylko) nie zawsze mają rację.
Chociaż z tym "pierwszym ogniem" to może i prawda.
Nieważne dokąd jadę, grunt że wiem gdzie byłem.
- Złomek
Awatar użytkownika
makumba
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 638
Rejestracja: 22.08.2013, 21:23
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Kraśnik/Lublin

Re: Cennik serwisu przed / po sezonie

Post autor: makumba »

tomekpe pisze: ...jak ktoś lubi majsterkować, niech to robi, ale nie ma co wpierać że to oczywista oczywistość dla każdego motocyklisty.
Jeśli to się tyczy mojej wypowiedzi to znaczy, że źle zrozumiałeś kontekst i nieadekwatnie go przytoczyłeś :cool:
xl650v, drz 400
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość