Regulacja gaźników- ocena

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Awatar użytkownika
serwer5
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 221
Rejestracja: 24.09.2014, 18:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Radomsko/Łódź
Kontakt:

Regulacja gaźników- ocena

Post autor: serwer5 »

Witam,

ostatnio czyściłem oraz regulowałem gaźnik i chciałem zapytać bardziej doświadczonych o następujące rzeczy.

1) Obrotomierz załącza się dopiero po krótkiej chwili od odpalenia motocykla. Później już chodzi cały czas, czy po podmienieniu modułów powinien również chodzić na drugim module bo u mnie działa tylko na jednym i właśnie po chwili się załącza.

2) Trampek przyśpiesza dobrze, ma moc itd. ale przy schodzeniu z obrotów "pierdzi" w tłumik. Jeśli jeździ dobrze to zostawić to? Czytałem, że wiele osób tak ma i taki urok trampka

Poniżej załączam filmik ukazujący owe dolegliwości ale z góry przepraszam za jakość :mouthshut:

Romet Ogar 200 --> MZ ETZ 250 --> Simson S51 --> MZ ETZ 250 --> Simson S51 --> Honda Transalp XL600V -->Honda Transalp XL600V

www.starytramp.pl
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: BartRM »

Hej, sprawdź czy nie masz zapchanych dysz wolnych obrotów. Ja właśnie to przerabiam....
Awatar użytkownika
serwer5
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 221
Rejestracja: 24.09.2014, 18:01
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Radomsko/Łódź
Kontakt:

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: serwer5 »

Dysze czyściłem, przedmuchiwałem itd. generalnie gaźnik po wymyciu w myjce ultradźwiękowej. Ale przy składaniu wszystkiego zlokalizowałem malutką dziurkę wielkości szpilki na tej membranie która jest z boku gaźnika (air cut?) to może być przyczyną "pierdzenia" w tłumik? Może ktoś wie jakie objawy przez to mogą być? Llecz tak jak mówię, mimo wszystko trampek śmiga aż miło :crossy:

Co do tego obrotomierza, to już byłem pewien, że to moduły ale jak się dobrze walnie w szybkę obrotomierza to działa także, ufff... :smile:
Romet Ogar 200 --> MZ ETZ 250 --> Simson S51 --> MZ ETZ 250 --> Simson S51 --> Honda Transalp XL600V -->Honda Transalp XL600V

www.starytramp.pl
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2514
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: Artek »

serwer5 pisze:Dysze czyściłem, przedmuchiwałem itd. generalnie gaźnik po wymyciu w myjce ultradźwiękowej. Ale przy składaniu wszystkiego zlokalizowałem malutką dziurkę wielkości szpilki na tej membranie która jest z boku gaźnika (air cut?) to może być przyczyną "pierdzenia" w tłumik? Może ktoś wie jakie objawy przez to mogą być? Llecz tak jak mówię, mimo wszystko trampek śmiga aż miło :crossy:

Co do tego obrotomierza, to już byłem pewien, że to moduły ale jak się dobrze walnie w szybkę obrotomierza to działa także, ufff... :smile:
Mogą także obroty pływać. Membrany pasują od wielu hond.
Dominator.
mielcar631
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 84
Rejestracja: 25.05.2017, 09:18
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Wieruszów

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: mielcar631 »

Takie pierdzenie u mnie też występuję po wyczyszczeniu filtra powietrza.
U mnie :chyba: wypada teraz wyregulować skład mieszanki.
Awatar użytkownika
old1977
łamacz szprych
łamacz szprych
Posty: 730
Rejestracja: 17.11.2017, 13:19
Mój motocykl: XL600V

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: old1977 »

ja skład mieszanki ustawiam tak
https://www.youtube.com/watch?v=EwLLL7GM9wQ&t=57s
Było YAMAHA sr 125,AT750 RD04,WFM M06 58 r.TRIUMPH TIGER 955i 04r.YAMAHA TDM 900 5PS
JEST K750(Kaśka) 62 r.,TAXL600V PD06 88r.,SHL M17 GAZELA 175(WIATR) 68r. R1150GS.
Awatar użytkownika
Adam_M
pogłębiacz bieżnika
pogłębiacz bieżnika
Posty: 790
Rejestracja: 26.02.2014, 12:19
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Warszawa-Targówek/Wesoła

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: Adam_M »

Lepszym rozwiązaniem jest kupno pirometru i mierzenie temperatury na kolektorach

Tapnięte
XJ600N 94'->TA600V 96'
Savage
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.08.2013, 12:46
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Regulacja gaźników- ocena

Post autor: Savage »

old1977 pisze:ja skład mieszanki ustawiam tak
https://www.youtube.com/watch?v=EwLLL7GM9wQ&t=57s
I kręcenie dyszą od wolnych obrotów zmieniało Ci kolor w tej świecy? Bo mam taką samą świecę i mogę kręcić dyszą w gaźniku jak chcę a kolor dalej jest prawidłowy czyli taki delikatny niebieski
Adam_M pisze:Lepszym rozwiązaniem jest kupno pirometru i mierzenie temperatury na kolektorach

Tapnięte
A jaka powinna być prawidłowa?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość