regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.
Miły
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 241
Rejestracja: 07.09.2013, 12:12
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Myślibórz

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Miły »

rox pisze:To,że uczą sami "mistrzowie" i ja zgadzam się z Wami...tylko czasem do Warszawy nie po drodze aczkolwiek liczę, że jednak może znajdzie się na forum jakiś uczeń mistrza który podzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami na ziemi śląskiej...
.
Dla wiedzy przebyłem pół tysiąca kilometrów. Więc czym jest droga... Zobacz na mapie gdzie jest Myślibórz, a gdzie Stolica :grin:
Awatar użytkownika
tropas
dwusuwowy rider
dwusuwowy rider
Posty: 192
Rejestracja: 25.01.2009, 12:28
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: tropas »

Wydrukuj i weź do garażu: http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Luz_zawor%C3%B3w
Dasz radę :smile:
rox
wiejski tuningowiec
wiejski tuningowiec
Posty: 83
Rejestracja: 07.11.2013, 15:03
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: Żory

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: rox »

dzięki chłopaki za Wasze Złote Myśli i ciekawe porady, ale jednak zostaję przy swoim, nauczyciel potrzebny od "zaraz" :wink:
Awatar użytkownika
blazejd84
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 19.02.2015, 18:45
Mój motocykl: XL650V
Lokalizacja: Chojnice

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: blazejd84 »

Koledzy,dacie opis regulacji zaworów od A do Z w Trampku 650??Chodzi o dokładny opis na tym konkretnym modelu...Bardzo prosze!!!Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: davcio2 »

Pytanie z czystej ciekawości :blush: Czy to że w starym silniku zawory ustawia się na mniejszy luz oznacza że są wykonane z lepszego materiału czy może konstrukcja (głowicy?) zapewnia im pracę w niższej temperaturze?
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

To znaczy , że uwzględnia się luz na innych elementach układu rozrządu w zużytych silnikach, który po zsumowaniu ma dać taki luz jak na nowym.
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
Awatar użytkownika
Artek
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 2512
Rejestracja: 09.10.2011, 16:33
Mój motocykl: Africa Twin
Lokalizacja: ZMY

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Artek »

mikah pisze:To znaczy , że uwzględnia się luz na innych elementach układu rozrządu w zużytych silnikach, który po zsumowaniu ma dać taki luz jak na nowym.
:ysz: :haha:
Dominator.
Awatar użytkownika
Wolo
swobodny rider
swobodny rider
Posty: 3484
Rejestracja: 05.11.2008, 15:12
Mój motocykl: nie mam już TA
Lokalizacja: Poznań

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Wolo »

mikah pisze:To znaczy , że uwzględnia się luz na innych elementach układu rozrządu w zużytych silnikach, który po zsumowaniu ma dać taki luz jak na nowym.
Obrazek
Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia, nie obleka tego faktu w słowa.
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

Czyżbyście przelewali?

Koledzy Szydercy :tongue: pozwólcie, że rozjaśnie o co mnie kaman:
W rozwiązaniu jak w TA600 koniec śruby regulacyjnej luzu zaworowego naciska bezpośrednio na trzonek zaworu. Tam po dużym przebiegu (czyli zakładam w starym silniku) powstaje niewielkie (na setki mm) zużycie w postaci wgłębienia.
luz zmierzony listkiem szczelinomierza to A, a luz rzeczywisty sumuje się z luzem powstałym ze zuzycia- B.
W maluchach i junakach bywało, że ustawiało się luz mniejszy niż zalecany minimalny. Tyle na temat.

Obrazek
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: girgi »

Kolego proszę nie brnij tylko przyznaj żeś zbłądził.

Czy sądzisz że w pewnym momencie wszyscy się umówili i Honda, Haynes, inne serwisy zmieniły zalecany luz dla czarnych silników z większego na 0,1 mm bo te silniki już są stare??
Przecież taki luz zalecany był od nowości dla tych silników. To cos opisal i wyrysował to prawda ale bez przesady - serwisy podają luzy dla sprawnych elementów a nie zniszczonych.

To sa po prostu inne silniki nieco, i taki luz dla obydwu został obliczony jako optymalny.
Awatar użytkownika
davcio2
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 211
Rejestracja: 18.03.2013, 12:04
Mój motocykl: XL700V
Lokalizacja: Ustroń

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: davcio2 »

Ja nie chcę się kłócić <bo się nie znam :smile: > ale wydaje mi się żę w 1989 roku czarny silnik nie był zużyty a luz ustawiało się taki sam..:) ( choć mogę się mylić bo mnie wtedy jeszcze na świecie nie było :grin:
jednak przychylam się do zdania girgi
Sorry za wprowadzenie sporu :mouthshut: Byłem tylko ciekawy bo z tego co wiem luz zaworowy kompensuje głównie rozszerzalność temperaturową trzonka zaworu. Więc na mój chłopski rozum skoro zalecany luz jest mniejszy w starym silniku to albo zawór mniej się wydłuża albo temperatura niższa - ale tego się chyba nigdy nie dowiemy.
End offtop....
... Bo życie trzeba przeżyć, a nie tylko przetrwać..
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

No to już widzę, że rozmawiamy o różnych rzeczach. Powyższy post dawcy pytania mnie oświecił.
Wy macie na myśli stary silnik- czyli starszy model, czarny z TA.
Ja zrozumiałem to jako praktykę ustawiania luzu na silnikach starych ogólnie (w porównaniu do tego samego typu silnika, ale z dużym przebiegiem). A różne luzy to takie, który opisywały serwisówki i takie które ustawiało się ujmując tą setkę czy dwie od wartości katalogowej.
Patrząc pod tym kątem nieźle pieprznąłem trochę odbiegając od kontekstu postu :pob:
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
Awatar użytkownika
kdf
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 122
Rejestracja: 26.02.2015, 19:22
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Jarocin

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: kdf »

mikah pisze:No to już widzę, że rozmawiamy o różnych rzeczach. Powyższy post dawcy pytania mnie oświecił.
które ustawiało się ujmując tą setkę czy dwie od wartości katalogowej. :pob:
Sorry ale 1/100 mm to byś musiał użyć śrubę mikrometryczną bo szczelinomierza to chyba takiego nie ma.
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Gregorius »

Szczelinomierze z dokładnością do 1/100mm są jak najbardziej
http://allegro.pl/szczelinomierz-17-lis ... 52015.html
Awatar użytkownika
girgi
rozmawiający z silnikiem
rozmawiający z silnikiem
Posty: 442
Rejestracja: 19.07.2011, 07:14
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Ujazd - OP

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: girgi »

Ja kupiłem taki zestaw że mam m.in. 0,13, 0,15 0,18 i 0,20 mm. To już daje w praktyce możliwość ustawienia z dokładnością do 0,01 mm... Jakbym składał z dwóch blaszek do pomiaru to można zejść z dokładnością niżej.
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

śrubą do mikrona zmierzysz, ale nie luz zaworowy
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

Koledzy, pytanie dotyczy ustawienia składu mieszanki.Mam problem ze strzałami w rurę wydechową przy schodzeniu z obrotów. Układ wydechowy szczelny (wymienione uszczelki etc.), tłumik akcesoryjny przelotowy, gaźniki drugie, linki ssania sprawdzone.

Skład mieszanki próbuje ustawić od stanu zgodnego z serwisówką dla mojego modelu tj. xl 600 94r. Śruba ustawiona na 1 i 3/4 obrotu. Przy dalszym ustawieniach napotykam problem. Śruba "pilot screw" tylnego cylindra reaguje na każde 1/4 obrotu i czuć na niej delikatny opór, natomiast przedniego cylindra jest luźna od samego początku a reakcja na jej odkręcenie rozpoczyna się po ok 4-5 obrotach. Dodam również, że gdy odkręcam manetkę gazu a obroty osiągną 4-5 tyś w ogóle nie spadają - zatrzymują się, a ja muszę rozłączyć zapłon. Proszę o poradę, gdzie szukac przyczyny takiego stanu.

Byłem w garażu i wykręciłem obie śruby składu mieszanki. Okazało się, że na jednej (tej która nie reaguje na obroty) nie ma gumowego oringu i sama końcówka jest jakby zaśniedziała i sucha jak pieprz, dla porównania druga mająca oring była mokra od benzyny. Za co odpowiada ten oring?

Obrazek Obrazek
Gregorius
pyrkający w orzeszku
pyrkający w orzeszku
Posty: 208
Rejestracja: 29.10.2011, 00:57
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Łuków

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: Gregorius »

Oring uszczelnia żeby gaźnik nie ciągną powietrza przez tęże śrubę.
BartRM pisze: Dodam również, że gdy odkręcam manetkę gazu a obroty osiągną 4-5 tyś w ogóle nie spadają - zatrzymują się, a ja muszę rozłączyć zapłon. Proszę o poradę, gdzie szukac przyczyny takiego stanu.
Obroty nie spadają utrzymują się na 5 tyś gdy wykręcisz śrubę od składu mieszanki czy cały czas tak masz ?
A kiedy pojawiły się te strzały, czasem nie po zmianie tłumika na przelotowy ?
Awatar użytkownika
mikah
osiedlowy kaskader
osiedlowy kaskader
Posty: 116
Rejestracja: 29.03.2014, 19:50
Mój motocykl: XL600V
Lokalizacja: Nysa

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: mikah »

Między oringiem a sprężyną powinna być jeszcze podkładka malutka, nie widać jej tam na fotce za bardzo.
A oring mógł sie zakleszczyć w gnieździe, podłubaj- może jest tam.
pozdr.
MirekH
------------------------------------------------------------------------------------------
TA600V, NX250, FJ1200ABS -ten ostatni oddam w dobre ręce
BartRM
zgłębiacz wskaźników
zgłębiacz wskaźników
Posty: 36
Rejestracja: 11.09.2014, 09:52
Mój motocykl: mam inne moto...
Lokalizacja: Białogard

Re: regulacja zaworow i synchronizacja gaznikow

Post autor: BartRM »

Gregorius pisze:Obroty nie spadają utrzymują się na 5 tyś gdy wykręcisz śrubę od składu mieszanki czy cały czas tak masz ?
Do tej pory mam tak cały czas.Najgorzej jest przy podjeździe pod stromą górkę, jak się zawieszą obroty i ciągnie dalej a trzeba zjechac powoli :omg:
Gregorius pisze:A kiedy pojawiły się te strzały, czasem nie po zmianie tłumika na przelotowy ?
TA zakupiłem z tym tłumikiem i pierwotnie nie strzelał ale miał olbrzymi apetyt na paliwo.Po czyszczeniu, regulacji (serwisówka), synchro, linki ssania etc, nadal miał apetyt na paliwo nie strzelając w tłumik. Wysokie wyniki spalania skłoniły mnie do podmiany gaziorów. Okazało sie, że spalanie spadło do wyniku akceptowalnego, ale pojawiło sie strzelanie w tłumik. Uszczelniłem cały układ wydechowy wymieniając uszczelki, bez rezultatu. I tu....rewizja dyszy mieszanki pokazał brak jednego oringu i podkładek. Dziś będę szukał tych części i ponownie próba ustawienia mieszanki.
mikah pisze:A oring mógł sie zakleszczyć w gnieździe, podłubaj- może jest tam.
Sprawdziłem gniazda nic nie zostało, pewnie ktoś wcześniej przy nich grzebał i pogubił te elementy a ja przy czyszczeniu nie sprawdziłem.

Reasumując koledzy przez dyszę mieszanki(gdy brak jest oringu), również może łapać lewe powietrze, mimo tylu zwojów gwintu??
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość